رییس نمایندگی شمال و شمال شرق وزارت خارجه گفت: تا کنون حدود ۱۰ هزار زائر افغانستانی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون جهت عزیمت به عتبات عالیات و زیارت اربعین حسینی وارد کشور شدند.

۱۰ هزار زائر افغانستانی به مرز دوغارون وارد شدند

احمد معصومی فر اظهار کرد: تا این لحظه (عصر شنبه) حدود ۱۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی از طریق مرز دوغارون جهت عزیمت به مرزهای عراق وارد کشور شدند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور افزود: پیش بینی می‌شود روزانه بین ۶ هزار تا ۸ هزار نفر وارد مرز دوغارون شوند و به سمت مرزهای عراق حرکت کنند.

وی گفت: عزیمت این زائران به دو شکل است، گروه اول زائرانی هستند که با اتوبوس‌های افغانستانی وارد کشور می‌شوند و مستقیماً به سمت مرزهای عراق می‌روند.

معصومی فر ادامه داد: گروه دوم زائرانی هستند که از ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی ایران استفاده می‌کنند، الان بیش از ۶ هزار نفر ظرفیت اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون مستقر است و کار انتقال زائران افغانستانی به سمت مرزهای عراق را انجام می‌دهند.

رئیس نمایندگی شمال و شمال شرق وزارت خارجه گفت: گمان می‌کنیم تا روز دوشنبه این ظرفیت را به ۸ هزار نفر افزایش دهیم تا در روزهای پایانی اربعین، حداکثر زائران را به سمت مرزهای عراق منتقل کنیم، این زائران از مرز عراق با اتوبوس‌های عراقی به سمت عتبات عالیات حرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.