معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۵۰ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۳ هزار نفر شب اقامت برای زائران بارگاه رضوی در ایام دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است.

شهرداری مشهد ۵۰ مرکز اسکان برای زائران دهه پایانی صفر آماده کرد

به گزارش قدس خراسان، جاوید کیانی  افزود: ستاد دهه پایانی صفر از هفتم شهریور (روز چهارشنبه) با حضور تمام معاونت‌ها و نیروهای خدمت‌رسان با برگزاری مراسم « اذن خدمت» کار خود را برای این ایام آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ستاد دهه پایانی صفر با برپایی ۶ کمیته شامل کمیته‌های تکریم و استقبال از زائران، حمل و نقل شهری، اطلاع رسانی، خدمات شهری برای موارد اجرایی و ۲ کمیته بازرسی و نظارت و حراست برای ارزیابی فعالیت‌ها در شهرداری مشهد تشکیل شده است.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی وروردی شهر در مسیرهای نیشابور، کلات، سرخس، قوچان،طرقبه و شاندیر مستقر شده است و ۳۰۰ ایستگاه صلواتی نیز در مسیرهای منتهی به حرم‌مطهر با همکاری تشکل‌ها برپا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ ایستگاه راهنمای زائر نیز در داخل شهر و مبادی اطراف حرم رضوی فعال است.

کیانی گفت: تقویت ناوگان اتوبوسرانی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری از دیگر تمهیدات برای این ایام است و در سه روز پایانی صفر این ناوگان به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: رفت و روب معابر شهری توسط پنج هزار و ۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری و شست‌وشوی مسیرها با اولویت ورودی‌های حرم‌مطهر از دیگر اقدامات در این ایام است.

به گفته وی، راه اندازی چشمه های بهداشتی و حمام های سیار با محوریت منطقه ثامن، استقرار ۳۱ دستگاه پسماند در مبادی و اطراف حرم، جانمایی وضوخانه و آماده‌باش آتش نشانی با استقرار ۱۵۰ نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر از دیگر تمهیدات است.

دعوت از رییس‌جمهور برای حضور در مراسم روز شهادت امام رضا(ع)

معاون شهردار اظهار کرد: از رییس جمهور دعوت می‌کنیم تا در مراسم روز شهادت امام رضا(ع) در کنار زائران بارگاه منور رضوی حضور داشته باشد. 
کیانی افزود: نگاه به مشهد و مضجع شریف امام رضا(ع) باید با تکریم و به صورت ویژه باشد، مدیران ملی باید این شهر را شهری ملی بدانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.