ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که طرحی را به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دو جانشین احتمالی او کامالا هریس و دونالد ترامپ ارائه خواهد کرد.

زلنسکی طرحی را برای پایان دادن به جنگ با روسیه به بایدن ارائه می‌کند

زلنسکی در نشستی خبری با اشاره به اینکه «جنگ با روسیه در نهایت با گفت‌ وگو به پایان می‌رسد»، گفت که کی‌یف می‌خواهد در مذاکرات احتمالی موضع قوی‌تری داشته باشد.

وی مدعی شد که تهاجم سه هفته‌ای کشورش به منطقه کورسک روسیه بخشی از طرحی است که می‌خواهد به بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، هریس و ترامپ دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارائه کند.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود که این طرح شامل اقدامات دیگری در جبهه‌های اقتصادی و دیپلماتیک نیز می‌شود.

زلنسکی با بیان اینکه «هدف اصلی این طرح، مجبور کردن روسیه به پایان دادن به جنگ است»، گفت که من به شدت می‌خواهم که پایان جنگ برای اوکراین منصفانه باشد.

وی در حالی که توضیحات بیشتری درباره گام‌های بعدی درباره طرح خود نداد، افزود که امیدوار است در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به ایالات متحده برود و اینکه در حال حاضر برای دیدار با بایدن آماده می‌شود.

در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گفت که پس از تهاجم فرامرزی اوکراین به کورسک، گفت‌ وگو غیرممکن است و نمی‌تواند مطرح شود.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

در حالی که روسیه منتقد جدی اجلاس صلح سوئیس و عضو غایب آن بوده‌ است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر تیر ماه نسبت به اظهارات زلنسکی مبنی بر ضرورت شرکت مسکو در دومین نشست واکنش نشان داد و به طعنه گفته بود که متوجه ذهنیت وی از بیان دومین اجلاس صلح نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.