بررسی های صورت گرفته در آمار حوادث رانندگی پنج سال گذشته نشان می دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق می افتد.

شهریور؛ پرتلفات‌ترین ماه به لحاظ تصادفات رانندگی است

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بررسی‌های صورت گرفته در آمار حوادث رانندگی پنج سال گذشته (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق می‌افتد به نحوی که مطابق آمارهای موجود حدود ۱۰ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته تنها مربوط به ماه شهریور است.

در این گزارش آمده است،: طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به طور کلی ۸۸ هزار و ۶۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد هشت هزار و ۹۹۳ نفر تنها در ماه شهریور جان باخته‌اند.

در مدت این پنج سال کمترین آمار تلفات تصادفات مربوط به شهریور ۱۳۹۹ با یکهزار و ۵۵۸ فوتی است (در دوره اعمال محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع کرونا) اما در سال‌های بعد از آن همواره با رشد تلفات تصادفات مواجه هستیم به نحوی که این آمار در شهریور ماه سال گذشته به دو هزار و ۵۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش و مطابق آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهریور از ایام نوروز که با افزایش حجم سفرها مواجه هستیم نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در شهریور سال گذشته (۱۴۰۲)، دو هزار و پنجاه نفر در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۶۶.۱ نفر است؛ این در حالی است که آمار تلفات نوروز همان سال یکهزار و ۱۴۶ نفر یعنی روزانه نزدیک به ۶۱ نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بنا به آنچه آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پر تصادف‌ترین و در نتیجه پر تلفات ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در پنج سال گذشته ثابت بوده است.

بر همین اساس با توجه به قرار داشتن در ماه شهریور و تعطیلات این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می‌کند در صورت انجام سفر، حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، سفر خوشی را در کنار خانواده‌های عزیزشان سپری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.