سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد.

وزش باد شدید در جنوب کشور/ افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ شهریور) در مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان و تنگه هرمز و منطقه شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و در مناطق دوراز ساحل بیش از ۱.۵متر دور از انتظار نیست.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.