نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که انصارالله یمن با برقراری آتش‌بس موقت برای ورود کشتی‌های یدک‌کش و امدادرسان در منطقه موافقت کرده و عدم امدادرسانی و جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ ، قصور برخی کشورها است .

انصارالله با برقراری آتش‌بس موقت برای ورود کشتی‌های امدادرسان موافقت کرده است

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در خصوص ادعای سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر اینکه انصارالله یمن تهدید کرده است، کشتی‌های نجاتی که برای اتفاع حریق نفت‌کش در دریای سرخ اعزام شده‌اند را مورد هدف قرار می‌گیرد، گفت: «انصارالله یمن در اجرای سیاست حمایت از فلسطین و جلوگیری از انتقال سوخت به صهیونیست‌ها، بارها اعلام کرده که تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، به کشتی‌های حامل نفت به مقصد این رژیم در دریای سرخ حمله خواهد کرد.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: «پس از وقوع آتش‌سوزی در کشتی حامل نفت برای رژیم (اسرائیل) و بروز خطرات زیست‌محیطی، برخی کشورها درخواست کردند که انصارالله با آتش‌بس موقت اجازه دهد کشتی‌های یدک‌کش و امدادرسان وارد منطقه شوند.»

این نمایندگی اضافه کرد: «انصارالله نیز با در نظر گرفتن ملاحظات انسان‌دوستانه و زیست‌محیطی، با این درخواست موافقت کرده است. عدم امدادرسانی و جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ، قصور برخی کشورها است و نه به دلیل نگرانی از احتمال حمله به آنها.»

هیات اعزامی نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ اعلام کرده است: کشتی حامل پرچم یونان (سونیون) که سه روز پیش توسط حوثی‌ها(انصارالله یمن) مورد هدف قرار گرفت همچنان در آتش می‌سوزد و تا این لحظه اطلاعات روشنی مبنی بر نشت نفت از این کشتی گزارش نشده است.

ارتش یمن اخیرا تصاویر حمله به کشتی یونانی سونیون ( SOUNION)  را که به علت نادیده گرفتن قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی، در دریای سرخ هدف قرار گرفته بودریال منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «کشتی نفتی «SOUNION» متعلق به شرکتی که با دشمن صهیونیستی همکاری دارد، در دریای سرخ هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفت. این کشتی در حال غرق شدن است.»

ارتش یمن  بار دیگر نسبت به نادیده گرفتن قانون ممنوعیت تردد به بنادر فلسطین اشغالی هشدار داد و اعلام کرد کشتی‌ها و شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با ضربات دردناک تری روبرو خواهند شد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشتی‌های عبورکننده از دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند خواست از دستکاری اطلاعات و سامانه‌های راهبری خود خودداری کنند تا از سوی آن ها مورد هدف قرار نگیرند.

نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه تا زمان توقف جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد، از شرکت‌هایی که به قانون ممنوعیت رفت و آمد به بنادر فلسطین اشغالی احترام می‌گذارند، قدردانی کرد.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته و به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی در غزه، در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.