موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رسانه‌های عبری گزارش دادند که فرمانده تیپ «گوش عتصیون»، یک سرباز و تعدادی از شهرک‌نشینان در پی ۲ عملیات که اواخر جمعه شب ۲ شهرک را در کرانه باختری هدف قرار داد، مجروح شدند.

انجام ۲ عملیات در شمال الخلیل/ زخمی شدن یک فرمانده ارشد و تعدادی شهرک‌نشین صهیونیست

انفجاری در چهارراه «گوش عتصیون»، شهرکی واقع در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری رخ داد و به دنبال آن حمله‌ای در ورودی شهرک نزدیک «کرمی تسور» صورت گرفت.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲ حادثه امنیتی در تیپ گوش عتصیون رخ داد و عاملان این ۲ حمله را کشتیم.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: در این مرحله نمی‌توان مشخص کرد که آیا ارتباطی بین این ۲ رویداد وجود دارد یا خیر.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر ورودی‌های الخلیل، در جنوب منطقه‌ای که ۲ عملیات در آن انجام شد را بستند و نیروهای کمکی بزرگی را اعزام کردند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش پس از این ۲ عملیات، شهر الخلیل را محاصره کرد.

همچنین رادیو ارتش اشغالگر خبر داد که سرهنگ «گال ریچ»، فرمانده «تیپ گوش عتصیون» و یکی از سربازان در حین «خنثی کردن مهاجم» بر اثر گلوله هم‌قطارانشان زخمی شدند.

ارتش اشغالگر نیز اعلام کرد که یک خودرو در پمپ بنزین در تقاطع گوش عتصیون منفجر شد و نیروهایی در محل حاضر شدند و مهاجم را کشتند.

ارتش افزود که یک تلاش برای زیرگیری با خودرو نیز یک محافظ امنیتی در نزدیکی «کرمی تسور» را هدف قرار داد که نیروها مهاجم را کشتند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از سرویس‌های امنیتی گزارش داد که عاملان ۲ خودرو در خیابان ۶۰ حرکت کردند، سپس اولی به سمت پمپ بنزین و دیگری به سمت کرمی تسور حرکت کرد.

در همین زمینه، «یوآو زیتون»، خبرنگار یدیعوت آحارونوت افزود که ارزیابی ارتش اسرائیل از «وجود ارتباط بین ۲ عملیات» در حال افزایش است، در حالی که تحقیقات در مورد ظن ارتباط احتمالی بین این ۲ حمله ادامه دارد.

زیتون درباره این ۲ عملیات نوشت: در حالی که صدها سرباز برای چهارمین روز در شمال کرانه باختری حضور دارند، ما در جنوب شاهد تغییر صحنه هستیم، اتفاقی که از انتفاضه دوم تاکنون رخ نداده است.

کانال اسرائیلی «کان» نیز گزارش داد: خودرویی که موفق به ورود به کرمی تسور شد، در داخل شهرک منفجر شد.

در پیامدهای این ۲ عملیات، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از ایجاد پست‌های بازرسی و محاصره منطقه الخلیل، اعزام نیروهای کمکی بیشتر به شهرک «کرمی تسور» خبر داد.

یک پلتفرم رسانه‌ای اشغالگران منتشر کرد که ارتش اقدام به شلیک بمب‌های نوری بر فراز الخلیل کرد و یک ایست بازرسی نظامی در ورودی شمالی آن در شهرک «سعیر» ایجاد کرد.

رسانه‌های عبری همچنین تصاویر و اخباری را منتشر کردند که حاکی از ورود فرمانده تیپ الخلیل در «ارتش اشغالی» به محل عملیات بود و از ایجاد یک اتاق عملیات میدانی که شامل واحدهایی از نیروهای اشغالگر، واحد عملیات صحرایی سرویس امنیت عمومی «شین بت»  و «دوودوان» است، خبر داد.

رسانه‌های محلی فلسطین نیز تاکید کردند که نیروهای اشغالگر ورودی‌های شهر الخلیل به‌ویژه جنوب منطقه‌ای که این ۲ عملیات در آن انجام شد را بستند و نیروهای کمکی بزرگ از جمله بالگرد را اعزام کردند.

گردان‌های القسام: پاسخ از جنوب کرانه باختری آمد

چند ساعت پس از این ۲ عملیات، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، کلیپی منتشر کرد که همراه با این عبارت بود: «پاسخ از جنوب امتناع کننده به شما رسیده است. ای فرزندان یهود، این رشته سر دراز دارد...»

ویدیوی منتشر شده توسط گردان‌های القسام حاوی یادآوری سخنان سخنگوی نظامی این گروه، ابوعبیده بود که تاکید کرد خیزش در کرانه باختری، بیت المقدس و منطقه ۴۸ گانه ناگزیر در راه است.

این عملیات دوگانه سه روز پس از آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش اشغالگر در شمال کرانه باختری انجام شد که بزرگترین عملیات نظامی از سال ۲۰۰۲ توصیف شده که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی، آواره شدن خانواده‌ها و ویرانی‌های گسترده در شهرها و کمپ‌های مورد هدف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.