تحولات لبنان و فلسطین

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: سارق بانک سپه با اشراف اطلاعاتی و تسلط میدانی پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و دقیقا ۵۱ میلیون تومان سرقت شده بود که همین مبلغ به بانک برگشت داده شد.

بازگشت ۵۱ میلیون تومان مبلغ سرقت شده به بانک سپه

به گزارش قدس خراسان،بررسی میدانی سرقت از بانک سپه صبح امروز با حضور سارق، پلیس، مدیرعامل شعب بانک سپه خراسان رضوی و اصحاب رسانه برگزار شد. در تشریح بیشتر این حادثه سردار احمد نگهبان ضمن تشکر از کلیه عوامل بانک و همراهی پلیس گفت: در ساعت ۱۲:۲۰دقیقه روز پنج شنبه(۸ شهریور) سارق با موتور سیکلت در جلوی بانک متوقف می شود و سارق از موتور سیکلت در حالتی که ماسک و کلاهی داشته پیاده می شود. صورت سارق کاملا پوشیده بوده و با اسحله ای در دست راست و کیف در دست چپ وارد بانک می شود و به محض ورود به اولین نفر پشت باجه بانک می گوید که هر مقدار پول نقد دارد در داخل کیف بریزد و سریع تحویل دهد. کارمند بانک طبق پروتکل ها این کار را انجام می دهد و سارق پول را تحویل می گیرد و سریع از موقعیت خارج می شود. کل زمان سرقت بین ۳ تا ۴ دقیقه بوده و باتوجه به خلوتی بانک و نبود مشتری در کمترین زمان سرقت رخ داده است و خداراشکر تلفات جانی یا مصدومیت در صحنه نداشته ایم.

وی افزود: این سرقت خیلی هوشمندانه و زیرکانه انجام شده بود که همین امر باعث شد شناسایی سارق ۲۴ ساعت زمان ببرد و در حال حاضر پلیس آمادگی کامل برای برگزاری برنامه های روزهای پایانی ماه صفر را در کنار سایر دستگاه های اجرایی دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: قطعا وجود نگهبان در بانک ها بازدارنده است و اگر نگهبان بانکی در یک موسسه مالی حضور داشته باشد قطعا این سرقت ها اتفاق نمی افتد. این سرقت ها بار روانی ناامنی در جامعه ایجاد می کند و ما از مسئولان بانک ها و موسسات مالی اعتباری می خواهیم به صورت جدی وجود نگهبان در بانک را پیگیر باشند. در ده سال اخیر که تمامی بانک های استان نگهبان مسلح داشته اند خوشبختانه هیچ امور امنیتی در موضوع سرقت بانک نداشته ایم. حدود یک ماه قبل با نگهبان سابق بانک قطع همکاری شده است و در اعترافات سارق هم آمده است پس از اینکه وی اطمینان حاصل کرده که این شعبه نگهبان ندارد دست به سرقت زده است.

سردار نگهبان افزود: از لحظه ای که سرقت اتفاق افتاد نگرانی که در چهره افراد حاضر در بانک قابل مشاهده بود و باید گفت می شد با کمترین هزینه جلوی این اتفاق را گرفت. اتفاقات خوبی از پنج شنبه بعد از ظهر در حوزه نگهبانان بانک ها افتاد و امروز در تمامی شعب بانک های استان نگهبان مسلح داریم و امنیت در شهر برقرار است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: امنیت با کمترین هزینه در برخی اوقات به دست می آید و یک محصول مشترک است و صرفا در دست پلیس نیست. از همه بانک های سطح خراسان رضوی در تمام شعب می خواهیم نگهبان داشته باشند.۵۰۰متر پایین تر از این بانک که به گفته سارق به دلیل وجود نگهبان از آن سرقت نکرده است می توان به اهمیت حضور نگهبان مسلح در بانک ها پی برد. اشراف اطلاعاتی، تسلط میدانی پلیس و همراهی همه قسمت ها باعث شد سارق را در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر کنیم و این قضیه ختم بخیر شود تا با آمادگی کامل برای حضور زائران آماده شویم. دقیقا ۵۱ میلیون تومان سرقت شده بود که همین مبلغ به بانک برگشت داده شد.

مدیرعامل شعب بانک سپه خراسان رضوی درباره وقوع این سرقت عنوان کرد: در ابتدای وقوع این سرقت در شعبه حضور پیدا کردم و با حضور موثر پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت سارق بانک دستگیر شد. سارق با تدابیری که در شعبه بود در زمان سرقت نتوانست مبلغ زیادی به سرقت ببرد و پرسنل بانک در زمان سرقت اسکناس های با مبالغ ریز در اختیار سارق قرار داده بودند.

رئیس شعبه بانک در همان روز و حوالی ساعت ۱۰ به دلیل فوت یکی از بستگان خود طبق هماهنگی با بانک به شهرستان رفته بود. معاون شعبه هم ۲۰ دقیقه قبل از سرقت برای انجام کاری از شعبه خارج می شود اما خوشبختانه این سرقت با کمترین اثرات اجتماعی با همکاری و سرعت پلیس جمع شد.

محمد حسن براتی درباره دلایل نبود نگهبان بانک توضیح داد: حسب سیاست های اتخاذ شده بانک نگهبانی بانک به شرکت های مجوز دار از سمت نیروی انتظامی گذاشته شده است و براساس آن شرکت ها تامین نگهبان انجام می شود حسب سیاستی که در مرکز(تهران) اتخاذ می شود براساس شرایط شعب که در چه محدوده ای هستند و چه شرایطی دارند نیروی نگهبان گذاشته می شود و به زودی این مساله با هماهنگی نیروی انتظامی استان حل خواهد شد. همچنین سارق ضمن تشریح چگونگی سرقت خود از بانک بدون نگهبان درباره اسلحه شبیه سازی شده خود در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این اسلحه را در داخل منزل خودم و با اسباب بازی های پسرم درست کردم.چند روز قبل به خاطر شرایط مالی این فکر در سرم بود که به خاطرنگهبان نداشتن این بانک را انتخاب کردم. در زمان سرقت دو مشتری در داخل بانک بودند و چون نمی خواستم به مردم آسیب برسد آن ها که رفتند وارد بانک شدم.

این سارق که سابقه سرقتی ندارد در ادامه اضافه کرد: سه شنبه برای تمدید کارت خود به این بانک مراجعه کردم که متوجه شدم بانک نگهبان ندارد. بیشتر بانک ها نگهبان داشتند و این بانک نگهبان نداشت را برای سرقت انتخاب کردم.

گفتنی است ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه ظهر ۸ شهریور ۱۴۰۳،سارق که سر و صورت خود را پوشانده بود، وارد شعبه بانک سپه در خیابان مطهری مشهد شد و پس از تهدید کارمندان بانک مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال را سرقت و با موتور سیکلت از صحنه گریخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.