پیشنهاد سردبیر

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: هم زمان با ایام پایانی ماه صفر، «حسینیه حرم» میزبان هیئت‌های عزاداری سنتی اقوام و قومیت‌های مختلف از سراسر کشور، می‌شود.

 عزاداری سنتی اقوام مختلف در «حسینیه حرم»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی نژاد در این باره گفت: در این ایام، مشهدالرضا (ع) و به طور ویژه حرم مطهر رضوی صحنه عزاداری و دلدادگی عاشقان خاندان رسالت می‌شود.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائران از سراسر کشور در این ایام به حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: باتوجه‌به تنوع فرهنگی و قومی در میان زائران تدابیری اندیشیده شده تا همه عزاداران بتوانند با رعایت آداب‌ورسوم خاص خود به اقامه عزا در ایام حزن و ماتم اهل‌بیت (ع) اقدام نمایند.

 
 برپایی حسینیه حرم در سه موقعیت مکانی
 حجت‌الاسلام شریعتی نژاد عنوان کرد: اقوام و قومیت‌های مختلف در این ایام در صحن قدس، مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، به عزاداری با سبک و شیوه سنتی هیئات مذهبی اقوام و قومیت‌های خود می‌پردازند.
وی در ادامه به برنامه‌های عزاداری حسینیه حرم در مسجد گوهرشاد اشاره و ادامه داد: این برنامه‌ها از روز دوشنبه دوازدهم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ با عزاداری سنتی بوشهری‌ها آغاز می‌شود، روز سیزدهم شهریور ساعت ۹:۰۰ صبح عزادارانی از استان گلستان، ساعت ۱۶:۳۰ هیئت عزاداری استان قم و روز چهارشنبه چهاردهم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ نیز مردم عزادار استان آذربایجان غربی در مکان‌های یاد شده به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ حسینیه حرم در صحن امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی نیز میزبان عزادارانی از استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
وی همچنین به برپایی حسینیه حرم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: این حسینیه که از ساعت ۲۲:۳۰ برپا می‌شود، یکشنبه یازدهم شهریور صحنه عزاداری مردم استان یزد خواهد بود و روز دوشنبه دوازدهم شهریور نیز عزاداران استان سیستان و بلوچستان در آن به اقامه عزا خواهند پرداخت.
وی عنوان کرد: زائران استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، مازندران، هرمزگان و... در بازه‌های زمانی ۹:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۳:۰۰ در صحن قدس به عزاداری خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در پایان افزود: برنامه‌های عزاداری استان‌های مختلف به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی سیما پخش خواهد شد و به‌این‌ترتیب افرادی که نتوانستند در این ایام در مشهد حضور داشته باشند از طریق امواج با هیئات مذهبی استان خود همراه می‌شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.