موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رهبر زیردریایی‌های زرد که روزگاری با کیمیاگران آن‌سوی تنگه جبل‌الطارق به شکار شاه ماهی‌های لالیگا مشغول بود،آدینه شب پس از نوشیدن یک بطری کوکایِ تگری، مدهوش سه امتیاز حساس برای رنگ‌ها، راه ها و رخساره‌ها شعرهای فدریکو گارسیا لورکا را خواند .

بگومگوی قدس با خوان کارلوس گاریدو گرداگردِ چمنزار/ پرسپولیس واقعی را پس از «فیفادی» ببینید

به گزارش قدس آنلاین، رهبر زیردریایی‌های زرد که روزگاری با کیمیاگران آن‌سوی تنگه جبل‌الطارق به شکار شاه ماهی‌های لالیگا مشغول بود،آدینه شب پس از نوشیدن یک بطری کوکایِ تگری، مدهوش سه امتیاز حساس برای رنگ‌ها، راه ها و رخساره‌ها شعرهای فدریکو گارسیا لورکا را خواند و هرگز نخواست در قامت متکلم وحده جملات کلیشه ای را مصادره کند.

پس از دو بار توقف،این‌بار خوان کارلوس گاریدو در شب شهریوری جشن پیروزی گرفت تا خوش‌خوشان در اتوبان تهران- قزوین به بسامدِ پیروزی و بهروزی  بیندیشد. باران در سر غریبه خوش مشرب می بارید و او فکرهای شسته را در گوشه ذهنش پنهان کرده بود، که روی چمن ورزشگاه سردار آزادگان با ما همکلام شد و رو به ستاره‌های روشن وزید. این گپ و گفت پیش روی شماست.

*زیر نور ماه وقتی فولاد را آب کردید، دوآتشه‌های قرمز روی سکوها سرود قهرمانی را پیشاپیش خواندند. زود نیست؟

-چرا خیلی زود است، اما هوادار پرسپولیس در طول تاریخ این باشگاه عادت کرده ببرد و جام بگیرد. قهرمانی در ذات پرسپولیس است و تالار افتخارات باشگاه به ما متذکر می شود پیش بتازیم و توقف نکنیم.

*این کارتان را سخت نمی کند موسیو؟

-چرا سخت می کند. به همین خاطر مدام به شاگردانم تلنگر می زنم و از آن ها می خواهم مغرور نشوند. غرور بزرگ‌ترین تیم‌ها را از پا درمی‌آورد. ما باید بپذیریم هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد و برای رسیدن به خواسته‌ها یک آن نباید غفلت کنیم.

*بی تعارف فاصله بین عشق و تنفر در فوتبال ایران به قدر یک تار مو است و شاید اگر بازی بعد شکست بخورید ورق برگردد!

- ما برای حصول نتیجه گریزی نداریم جز آنکه سازماندهی مناسب داشته باشیم و به هماهنگی بیشتر برسیم.مسئولیت تمام بردها و باخت‌ها اینجا با من است و با این اسکواد راضی‌کننده یقین دارم نوار پیروزی‌های ما ادامه خواهد داشت. البته...

*البته چی آقای گاریدو؟

-فکر می کنم فیفادی برای تیم ما بهترین مجال باشد تا با مرور تاکتیک‌ها و ترمیم نقاظ ضعف وارد هفته چهارم لیگ شویم. شما ببینید دروازه‌بان پرسپولیس یک هفته مانده به شروع فصل به ما پیوست. برخی بازیکنان دیگر هم همین‌طور.شک نکنید با تمرینات بیشتر در تعطیلات به تیم قدرتمندتری تبدیل خواهیم شد و پرسپولیس واقعی را بعد از این وقفه می‌بینیدـ افرادی که دیر به ما اضافه شدند باید پیش از استارت دوباره لیگ، خودشان را برسانند تا از قافله عقب نمانند.

*من سؤالی که در کنفرانس مطبوعاتی پرسیدم را اینجا دوباره مطرح می‌کنم؛ خط آتش تیمی که روزگاری با فرشاد پیوس چشم بسته هم پاگشایی می کرد، این روزها با معادلات بسیاری مواجه است. قبول دارید؟

-همه بازیکنان من روحیه جنگندگی و پیروزی را به ارث برده‌اند و این جاه طلبی به تیم کمک می‌کند. ما فورواردهای اثرگذاری داریم که می‌توانند کار را تمام کنند. شما در همین بازی با فولاد دیدید که اورونوف،احمدزاده، آل کثیر و علیپور برای مدافعان حریف دردسر درست کردند و بارها سازمان دفاعی فولاد را آزار دادند.سعی می‌کنیم در تعطیلات تمرینات جداگانه‌ای برای مهاجمان در نظر بگیریم تا راه دروازه‌ها را راحت‌تر پیدا کنند.

*اینکه می‌گویند ارنج پرسپولیس پیش از بازی دست به دست می‌شود صحت دارد آقای گاریدو؟

-چنین چیزی امکان ندارد. ترکیب نهایی را من مشخص می‌کنم و با هیچ بازیکنی تعارف ندارم. این حرف‌ها فقط حاشیه درست می‌کند.

*از حالا قول قهرمانی می‌دهید؟

-خیلی زود است. ما سه بازی انجام دادیم و 27 نبرد دیگر پیش رو داریم.آنچه مسلم است اینکه اسب پرسپولیس زین شده و شناخت کامل من از ظرفیت تیم سبب شده با دست بازتری تصمیم بگیرم.ما برای رسیدن به جام تا پای جان خواهیم جنگید و اعتقاد دارم تیمی که کم فروشی نکند به هدفش خواهد رسید.

*عملکرد الکسیس گندوز را  هم ستایش کردید!

-او دروازه بان شجاعی است و در همین سه هفته شایستگی هایش را به اثبات رسانده. حتم دارم با حضور گندوز درون دروازه و ترمیم نقاط ضعف دیوار دفاعی، در ادامه راه سد بسیار محکمی برابر مهاجمان خواهیم ساخت.

*و سوال آخر. برای شما که صندلی رهبری ویارئال،کلوب بروژ، بتیس،الاهلی، الاتفاق،الوداد و... را تجربه کردید، فرق کرسی مربیگری پرسپولیس با آن ها در کجاست؟

-اینجا عشق غوغا می‌کند و من از این همه دلدادگی و علاقه ایرانی‌ها به فوتبال به وجد آمده‌ام. پرسپولیس تیم منحصر به‌فردی است که میلیون‌ها نفر با هر برد آن زنده می‌شوند و با هر باخت آن شب سر بر بالین نمی‌گذارند. من نبض چنین تیم محترمی را در دست دارم.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.