موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات درباره فعالیت موکب‌های ایرانی در عراق بعد از روز اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

همه موکب‌های ایرانی بعد از اربعین جمع‌آوری شد

مجید نامجو در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر عدم فعالیت موکب‌های ایرانی بعد از روز اربعین در عراق اظهار کرد: برنامه‌ریزی موکب‌ها برای ارائه خدمات به زائران از ۱۰ تا ۲۰ ماه صفر است اما برنامه ستاد مرکزی اربعین این بود که از ابتدای ماه صفر خدمت‌رسانی به زائران آغاز شود و تا ۲۳ صفر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه "امسال برای ۲ هزار و ۹۵۰ موکب پروانه فعالیت صادر شد که ۱۱۳۱ موکب در ایران و ۱۸۱۹ موکب در عراق بود."، ادامه داد: قرار بود از این موکب‌ها، در هر یک از نقاطی مانند کربلا، مسیر نجف تا کربلا، نجف، سامرا و کاظمین تعدادی موکب، فعالیت خود را تا بعد از روز اربعین ادامه دهند اما به‌دلیل اینکه تعداد آن‌ها در مقایسه با موکب‌هایی که پیش از این تاریخ خدمت‌رسانی می‌کردند، کمتر است، تعداد آن‌ها به چشم نمی‌آید.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: افرادی که بعد از اربعین در عراق بودند باید از طریق مقر ستاد عتبات که در نقاط مختلف عراق وجود دارد یا تماس با شماره ۰۲۱۷۲۷۲ از نقاطی که موکب‌های فعال حضور دارد، اطلاع کسب می‌کردند.

وی افزود: اکثر خادمین موکب‌ها به‌دلیل فعالیت ۲۴ساعته از ۱۰ تا ۲۰ صفر با خستگی زیادی مواجه می‌شوند و تلاش برای اعزام تیم تازه‌نفس در این مواکب و ارائه خدمت بعد از ۲۰ صفر با استقبال کمی مواجه می‌شود؛ با توجه به مردمی بودن موکب‌ها باید این نکته را هم در نظر داشت که نمی‌توان آن‌ها را مجبور به انجام این کار کرد.

نامجو خاطرنشان کرد: امسال با استفاده از اپلیکیشن «بلد» موقعیت موکب‌ها را روی نقشه جایگذاری کرده بودیم تا متقاضیان بتوانند موکب‌های فعال را تشخیص دهند؛ این برنامه را برای سال آینده تقویت خواهیم کرد و از نرم‌افزارهای دیگر مانند «نشان» نیز استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه اطلاع ضروری و جزئی‌تر از مواکب نیز از همین طریق به مخاطبان خواهیم داد.

وی گفت: همچنین رایزنی با موکب‌داران نیز باز هم در دستور کارمان قرار دارد تا تعداد بیشتری از آن‌ها را برای ادامه فعالیت بعد از روز اربعین ترغیب کنیم البته این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و موکب‌داران نیز می‌دانند بازگشت زائران به کشور حدود ۲ تا ۳ روز بعد از اربعین به‌طول می‌انجامد بنابراین نیاز به خدمات آن‌ها در این روزها نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.