موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تأکید کرد که در جشنواره روستایی رضوی و تئاتر بچه‌های مسجد نمایشنامه‌های مختلفی با موضوع پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) تولید می‌شود.

تولید نمایشنامه با موضوع پیامبر (ص) در تئاتر بچه‌های مسجد

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره تولید آثار نمایشی با موضوع پیامبر اسلام (ص) و امام رضا (ع) توسط این مرکز، گفت: در بحث تئاتر بچه‌های مسجد نمایشنامه‌هایی درباره شخصیت امام رضا (ع) و پیامبر اکرم (ص) تولید شده است. هر سال در قالب جشنواره تئاتر روستایی رضوی هم که برگزارکننده آن بودیم به تولید آثاری با موضوع امام رضا (ع) پرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: در رویداد نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» هم که برگزار می‌کنیم، بخشی به نام امام رضا (ع) داریم که نویسنده‌ها با موضوع شخصیت و جایگاه حضرت، نمایشنامه می‌نویسند. از این طریق آثار رویداد «گلدسته‌ها» هم بخش نمایشنامه جشنواره تئاتر روستایی رضوی را تأمین می‌کنیم.

زارعی درباره وضعیت تولید آثار حرفه‌ای با موضوع پیامبر اسلام (ص) و امام رضا (ع) توسط حوزه هنری، یادآور شد: در تولید تئاترهای حرفه‌ای بحث بودجه خیلی مهم است. امسال نمایش «سراب» را در ایام محرم تولید و در تالار وحدت اجرا کردیم که هزینه‌بر بود. اگر هزینه‌های تولید این شکل از کارها فراهم شود ما بسیار مایل هستیم که آثار حرفه‌ای تولید و در سالن‌های حرفه‌ای روی صحنه ببریم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تأکید کرد: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توان خود همیشه حمایت کرده است اما بودجه کافی برای تئاتر ندارد و امیدوارم دولت جدید و رئیس‌جمهور محترم توجه ویژه‌ای به تئاتر داشته باشد و در مجلس بودجه تئاتر را افزایش دهد. بودجه فعلی تئاتر جوابگوی هزینه‌های جاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیست چه برسد به حمایت از تولید آثار حرفه‌ای بزرگ.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هم به لحاظ مالی توان بالایی نداریم که بتوانیم در طول سال یک یا ۲ اثر حرفه‌ای را با این موضوع ها تولید و اجرا کنیم و نیازمند حمایت هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.