موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

سعید افروز با عملکردی فوق العاده و بی نظیر مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در رشته پرتاب نیزه کسب کرد. این سومین مدال کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم بود.

«افروز» با رکوردشکنی طلایی شد/ مدالم تقدیم به امام رضا(ع)

در ادامه رقابت‌های پا را دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ورزشگاه استاد و فرانس امروز سعید افروز قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F۳۴ به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا (دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت.

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار پرتاب‌های خود را انجام داد، عملکردی شگفت‌انگیز داشت. او در سه پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد.

ورزشکار ایرانی در ادامه با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب‌های چهارم و ششم به کار خود پایان داد. همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد.

در پایان این رقابت سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد. همچنین دو ورزشکار از کلمبیا با رکوردهای ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

افروز موفق شد سومین طلای کاروان فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد.

سعید افروز بعد از کسب مدال طلا و شکستن رکورد جهان و پارالمپیک در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تسلیت عرض می‌کنم. پارالمپیک پاریس برای من به پایان رسید و با توجه به رکوردهایی که در دوره قبلی زده بودم، برایم خیلی مهم بود که این رکورد را افزایش دهم. سه سال زحمت کشیدم تا حتی اگر شده یک سانتی‌متر این رکورد را بالا ببرم. به لطف خدا و با حمایت مسئولین و مردم توانستم رکورد خودم‌ را افزایش دهم و سه مرتبه‌ رکورد جهان را شکستم.

وی افزود: تمرینات خوبی زیر نظر مربی ام آقای شاهرخی داشتم و رکوردهای خوبی در تمرینات هم زده بودم. برایم باورنکردنی بود که امروز به چنین رکوردهایی برسم.

مرد طلایی پرتاب نیزه پارالمپیک عنوان کرد: به عشق امام رضا (ع) اینجا آمدم تا دل مردم‌ را شاد کنم و خدا را شکر توانستم این کار را انجام دهم.

افروز در خصوص شش پرتابی که انجام داد، گفت: در پرتاب اول انتظارم از خودم بالای ۴۰ متر بود. در پرتاب‌های بعدی بهتر شدم و ورزشگاه هم خیلی سنگین بود. خدا را شکر ۴۱.۱۶ متر را ثبت کردم که خیلی رکورد خوبی بود و خیلی خوشحالم.

او در خصوص رقبایش اضافه کرد: تقریباً چهار سال است که همدیگر را می‌شناسیم و این دو رقیب کلمبیایی هم رکوردهای خوبی زدند. مخصوصاً نفر دوم که ۳۹ متر پرتاب کرد. همه رقبا خوب بودند و افزایش رکورد داشتند، اما خدا را شکر من امروز بهترین رکوردم را زدم.

افروز در پایان گفت: قبل از اینکه به پاریس بیایم، نذر کرده بودم که با توجه به همزمانی مسابقه من با شهادت امام‌رضا (ع) هر مدالی گرفتم، به امام هشتم تقدیم‌کنم. انشالله که امام رضا (ع) دست همه ما را بگیرد.

مدال آوران ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک:

مدال طلا:

* ساره جوانمردی - تپانچه بادی ۱۰ متر
* امیرحسین علیپور - پرتاب وزنه
* سعید افرزو - پرتاب نیزه 

مدال نقره:

* ظفر ذاکر - پرتاب وزنه
* پرستو حبیبی- پرتاب کلاب
* زهرا رحیمی - پاراتکواندو
* فاطمه همتی - پاراتیروکمان
* تیم میکس کامپوند پاراتیروکمان
* مهدی اولاد - پرتاب وزنه
* هاجر صفرزاده - پارادوومیدانی

مدال برنز:

* علیرضا بخت - پاراتکواندو
* حامد حق شناس - پاراتکواندو
* علیرضا مختاری - پرتاب وزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.