بر اساس داده‌های به دست آمده، با پشت سر گذاشتن تعطیلات و خاموشی بازار، امروز پنج‌شنبه بازار دام زنده از تپش افتاده و نرخ‌ها تغییری نکرده‌اند.

بررسی بازار دام زنده/ دام سبک در کدام استان گران‌تر است؟

به‌گزارش قدس آنلاین، بر اساس داده‌های به دست آمده، با پشت سر گذاشتن تعطیلات و خاموشی بازار، امروز پنج‌شنبه بازار دام زنده از تپش افتاده و نرخ‌ها تغییری نکرده‌اند.

در استان تهران به دلیل پایین بودن کیفیت دام زنده، از دیگر استان‌های کشور برای دسترسی به نوع مرغوب این محصول واردات انجام می‌شود. در این استان گوسفند زنده از ۲۸۰ هزار تا ۳۰۵ هزار تومان خریداری می‌شود. گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در بازار استان اصفهان، دام سبک با میانگین قیمت ۲۳۳ هزار تومان به دست متقاضیان این محصول آلی می‌رسد. گوسفند زنده در این محدوده تا سقف ۳۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. گوساله زنده نیز بین ۱۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در پایتخت مذهبی کشور، گوسفند زنده با ارزان‌ترین قیمت خودنمایی می‌کند. گوسفند زنده در استان خراسان‌رضوی از ۲۷۰ هزار تا ۲۸۰ هزار تومان توریع می‌شود. گوساله زنده نیز با حداکثر قیمت ۱۸۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

ساکنان استان فارس در میادین تره‌بار گوسفند زنده را به ازای هر کیلوگرم بین ۲۸۰ هزار تا ۲۹۰ هزار تومان تهیه می‌کنند. گوساله زنده نیز به ازای هر کیلوگرم بین ۱۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

استان همدان با اختصاص گران‌ترین قیمت گوساله زنده به ازای هر کیلوگرم رقم ۲۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

قیمت گوسفند زنده در دو استان مرکزی و قم بین ۳۰۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در استان چهارمحال‌وبختیاری، مصرف‌کنندگان به میزان مصرف خود رقمی بین ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان برای گوسفند زنده متحمل می‌شوند. گوساله زنده نیز از ۱۷۵ هزار تا ۱۸۵ هزار تومان پخش می‌شود.

استان 

حداقل قیمت گوسفند زنده

حداکثر قیمت گوسفند زنده

حداقل قیمت گوساله زنده

حداکثر قیمت گوساله زنده

تهران

۲۸۰،۰۰۰

۳۰۵,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

اصفهان

۲۷۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

خراسان‌رضوی

۲۷۰,۰۰۰

۲۸۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

فارس

۲۸۰,۰۰۰

۲۹۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

همدان

۲۷۵,۰۰۰

۲۹۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰

قم

۳۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

مرکزی

۳۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۸۸,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

چهارمحال‌وبختیاری

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

منبع: تجارت‌نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.