پیشنهاد سردبیر

رییس کمیسیون اصل نود مجلس از تصمیم خلق‌الساعه سازمان سنجش درباره انتخاب رشته امسال کنکوری‌ها انتقاد کرد و خواستار ورود به موقع شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

انتقاد پژمان‌فر از تصمیم سازمان سنجش درباره انتخاب رشته کنکور

نصراله پژمان‌فر در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«دانش آموزانی که سال قبل با اطمینان به امکان انتخاب رشته در کنکور امسال در دانشگاه ثبت نام نکردند، متاسفانه به دلیل تصمیم ⁧سازمان سنجش⁩ از انتخاب رشته‌های اصلی محروم شدند.

تصمیمی که دانش آموزان به خصوص پسران را به دلیل مشمولیت خدمت ⁧سربازی⁩ متضرر خواهد کرد. انتظار این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی با ورود به موقع مانع این ظلم به دانش آموزان شود.»

به گزارش ایسنا، انتشار کارنامه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ و آغاز انتخاب‌رشته با اعتراض‌هایی همراه شد زیرا داوطلبان ۱۴۰۲ پذیرفته‌شده‌ در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی اجازه انتخاب‌رشته نداشتد، ولی داوطلبان گروه‌های آزمایشی دیگر اگر در کدرشته‌محلی پذیرفته شده و حتی تحصیل را شروع کرده باشند می‌توانستند در کنکور امسال نام‌نوسی و دوباره انتخاب‌رشته کنند.

طبق دفترچه منتشر شده برای انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در ۱۱ شهریور ماه، داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته‌شده و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، از فرایند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد این یعنی این افراد حق انتخاب‌رشته ندارند.

همچنین داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده و در آزمون ۱۴۰۳ نیز پذیرفته می‌شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آن‌ها لغو شده و اجازه ادامه تحصیل در کدرشته‌محل قبولی سال قبل را ندارند.

براین اساس اگر داوطلبان سال آینده امسال در آزمون شرکت کرده و در دوره‌های یادشده یعنی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی هم رایگان و هم غیررایگان و در بقیه رشته‌محل‌های دوره های رایگان (یعنی غیر از نوبت دوم، غیرانتفاعی‌، آزاد و غیره) پذیرفته شده‌اند اجازه انتخاب‌رشته را مجدد نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.