پیشنهاد سردبیر

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ اظهار داشت: شواهدی حاکی از این است که کویتی‌ها درباره استفاده از میدان آرش شرکتی ایجاد کردند و کار را شروع کردند و فراخوان هم منتشر شده، اما بدانند که میدان آرش حق مسلم مردم ایران است.

میدان «آرش» حق مسلم مردم ایران است/ کویتی‌ها برای استفاده از میدان، شرکت ایجاد کردند

به گزارش قدس آنلاین سردار عبدالرضا عابد در نشست خبری امروز با اشاره به بازدید رییس جمهور از مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبری قرارگاه بازوی توانمند برای کمک به دولت‌ها است و این هم فرصتی برای ما و هم فرصتی برای دولت است و باید از این توان بالقوه استفاده شود. 

وی با بیان اینکه آماده انجام هر ماموریتی هستیم که برای کشور نیاز است، گفت: شهید رییسی هم در دولت سیزدهم به دنبال این بود که توانایی‌های قرارگاه را بشناسند و قرار بر این بود که قرارگاه در اجرای وعده‌های دولت در سفرهای استانی ورود کنیم و حضور ثمربخش در اجرای پروژه‌های استانی داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ ادامه داد: بعد از انتخابات هم ارتباطاتی با آقای پزشکیان داشتیم و برای حضور در قرارگاه و بازدید از پروژه‌های قرارگاه از ایشان دعوت کردیم. البته رییس جمهور پیش هم با اجرای پروژه‌های آذربایجان شرقی با توانمندی های قرارگاه مطلع بود و جلسه اخیر ریس جمهور با قرارگاه باعث شد هم دولت برای پیشرفت پروژه‌ها امیدوارم شود و هم دلگرمی برای ما ایجاد شد که ما می توانیم در اجرای پروژه ‌ها و رفع ناترازی‌ها به دولت کمک کنیم. 

سردار عابد تاکید کرد: قرارگاه در حال حاضر ٣٨٠ پروژه در حال اجرا دارد از این تعداد ٨۵ پروژه‌ را  انتخاب کردیم که در قالب طرح تلاش و سازندگی به دولت چهاردهم معرفی کردیم البته تعدادی پروژه هم در دولت سیزدهم معرفی مردمی که بخش عمده‌ای از آن را به اجرا رساندیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور ایران در میدان مشترک آرش تاکید کرد: حضور ایران در میدان مشترک آرش با کشور کویت از نان شب واجب‌تر است و باید این اهمیت را قبول کنیم.

سردار عابد گفت: چندین سال که موضوع میدان مشترک آرش مطرح است و چرا باید از منافع کشورمان کوتاه بیاییم و باید در این میدان فعال باشیم. درباره این موضوع وزارت امور خارجه باید فعال باشد و ما هم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم. البته موضوع میدان اسفندیار همین طور است و باید مورد توجه قرار بگیرد. 

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ تاکید کرد: شواهدی حاکی از این است که کویتی‌ها درباره استفاده از میدان آرش شرکتی ایجاد کردند و کار را شروع کردند و فراخوان هم منتشر شده، اما بدانند که میدان آرش حق مسلم مردم ایران است.

وی همچنین درباره ناترازی‌ بنزین و اجرای پروژه‌های پالایشگاهی اظهار داشت: درباره موضوع بنزین به دنبال رفع ناترازی‌ هستیم اما باید در بحث مصرف بی‌رویه بنزین در کشور هم تجدید نظر سود چراکه هیچ کشوری به اندازه ایران مصرف را ندارد که این میزان مصرف بالا دو دلیل دارد اولا خودروهای تولیدی در ایران پرمصرف هستند و هم اینکه قیمت بنزین ارزان است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ ادامه داد: امسال در بحث بنزین شرایط سخت داشتیم و در ایام تعطیلات مردم می‌خواهند به مسافرت بروند و دولت‌ها باید خدمات مناسب را ارایه دهند که این خدمات از جمله تامین بنزین در آسایش آنها تاثیر خاص دارد.

وی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه جهان است و ۴٠ درصد تولید بنزین کشور در این پالایشگاه انجام می‌شود که از ۴ فاز این پالایشگاه ٣ فاز به اتمام رسید اما برای اتمام فاز ۴ دولت دوازدهم انگیزه ای نداشت.  در حالیکه پیش بینی داشتیم که اگر فاز ۴ به اجرا نرسد دوباره به دوره واردکننده بنزین برگردیم و در سال ٩٨ ساخت فاز چهارم، تحت عنوان پالایشگاه مهر را شروع کردیم که دو فاز دارد و فاز اول آن امسال و فاز دوم آن سال آینده اتمام می‌شود. با اضافه شدن پالایشگاه مهر بخشی از ناترازی بنزین کشور حل می‌شود و ١٣ میلیون لیتر  در روز با ظرفیت کشور اضافه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.