پیشنهاد سردبیر

وزرای دفاع کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان طی نشستی سه جانبه در تفلیس درباره همکاری‌های نظامی مشترک گفت‌وگو کردند.

نشست سه‌جانبه وزرای دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان در تفلیس

وزارت دفاع ملی ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد، یاشار گولر وزیر دفاع این کشور در جریان سفر خود به تفلیس پایتخت گرجستان با همتایان آذربایجانی و گرجستانی خود دیدار کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که گولر برای شرکت در نشست سه جانبه وزیران دفاع آذربایجان، ترکیه و گرجستان به تفلیس سفر کرده است.

وزیر دفاع ترکیه ابتدا با ایراکلی چیکووانی همتای گرجستانی خود دیدار کرد. پس از آن، گولر با ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گولر عصر دیروز دوشنبه با ورود به تفلیس مورد استقبال پاتا پاتیاشویلی معاون وزیر دفاع گرجستان، علی کان اوربای سفیر ترکیه در تفلیس و سایر مقامات قرار گرفت.

 آخرین نشست سه جانبه وزیران دفاع ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به ماه اکتبر دو سال گذشته در شهر تلاوی گرجستان برمی‌گردد.

وزرای دفاع ترکیه، آذربایجان و گرجستان پس از این نشست یک بیانیه پایانی امضا و کنفرانس مشترک خبری برگزار کردند.

کشور جمهوری آذربایجان اخیرا از یک مرکز آموزشی و آشیانه‌ پهپادهای جدید آکینجی رونمایی کرد و عملا اولین خرید این نوع پیشرفته از پهپادهای ترکیه‌ای را تایید کرد.

این دومین سفارش خرید پهپادهای ترکیه‌ای از جانب باکو محسوب می‌شود. باکو در سفارش قبلی خود در سال ۲۰۲۰ پهپادهای ترکیه‌ای مدل «بیرقدار تی.بی.۲» را خریداری کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.