پیشنهاد سردبیر

شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست درباره شکایت ارائه شده از سوی کشور آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینی‌ها تسریع کند.

درخواست اتحادیه عرب از دیوان بین‌المللی دادگستری برای تسریع در صدور حکم علیه رژیم اسرائیل

شورای وزرای امور خارجه کشورهای عربی در پایان نشست خود در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره تأکید کرد کشورهای عضو این اتحادیه به همراه اعضای کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی بر اقدام رسمی برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به دلیل جنایاتش در جریان تجاوز مداومش به نوار غزه تاکید کرد.

شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین از دیوان کیفری بین المللی خواست برای اتخاذ اقدامات لازم در راستای صدور حکم بازداشت مقامات رژیم صهیونیستی اقدام کند.

وزرای خارجه کشورهای عربی با رد قاطع توطئه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مرحله پس از پایان جنگ غزه و رد هر گونه سلطه این رژیم بر نوار غزه، خواستار عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیستی از نوار غزه از جمله، محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح شدند و این منطقه را مرزهای حاکمیتی فلسطین و مصر دانستند که هیچ طرف دیگری حق دخالت در امور آن را ندارد.

شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین بر ضرورت از سرگیری فعالیت گذرگاه رفح براساس قوانین جاری آن و رفع کلیه موانع در مقابل ارسال کمک‌های بشردوستانه به طور کامل و سریع از طریق این گذرگاه تأکید کردند.

کشورهای عربی همچنین خواستار حمایت از درخواست برای عضویت کامل کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل شدند و از شورای امنیت خواستند با استناد به قطعنامه ۹/۵/۲۰۲۴، مجمع عمومی سازمان ملل، عضویت کامل فلسطین در این سازمان را تصویب کند.

شورای وزرای امور خارجه کشورهای عربی در این بیانیه همچنین به گروه کشورهای عربی در نیویورک ماموریت داد با استناد به رأی مشورتی صادره از دیوان بین المللی دادگستری در تاریخ ۱۹/۷/۲۰۲۴ به دلیل عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به منشور و اصول سازمان ملل و تهدید امنیت و صلح بین المللی و عمل نکردن به تعهداتی که شرط اصلی عضویت در سازمان ملل است، اقدامات خود را برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی این سازمان آغاز کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.