پیشنهاد سردبیر

رئیس جمعیت هلال احمر گزارشی از اقدامات و خدمات ارایه شده این جمعیت در اربعین ۱۴۰۳ را ارایه کرد.

بیشترین علت مراجعه به پایگاه های هلال در اربعین چه بود؟

پیرحسین کولیوند در یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: هلال احمر در دو بخش سلامت و امداد نجات در اربعین خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو برای اربعین اظهار کرد که   ۶۰۰۰ نفر داوطلب نیز در ارایه خدمات سلامت همکاری کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در مجموع ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار خدمت ارائه داد. در اربعین امسال فوتی ناشی از گرما زده نداشتیم اما گرمازدگی بیشترین علت مراجعات بود . همچنین یک گزارش از بیماری شایع نیز تا الان نداشتیم.

در مجموع در اربعین امسال همکاری خوبی بین وزارت بهداشت و گروه های مردمی عراق و همینطور سایر دستگاه‌هایی که از داخل کشور کمک کردند، وجود داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی زائران، این را هم گفت: شمار فوتی ها در اربعین امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت. بیمارستان‌های عراق که در اختیار ما بود نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت. حوادث ترافیکی ما در عراق کاهش داشت.

کولیوند در خاتمه اعلام کرد که در اربعین امسال با کمک وزارت کشور ۱۰ هزار نفر از محلات کم برخوردار که تا حالا به کربلا نرفته بودند، در قالب کاروان رهسپار اهل ظهور به کربلا اعزام شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.