پیشنهاد سردبیر

جنبش حماس از درخواست ارائه‌شده توسط شیلی به دیوان بین‌المللی دادگستری برای پیوستن به پرونده آفریقای جنوبی درباره نسل‌کشی در غزه علیه رژیم صهیونیستی، استقبال کرد.

استقبال حماس از درخواست شیلی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

جنبش حماس امروز(جمعه، ۲۳ شهریور) در بیانیه‌ای، از درخواست شیلی برای پیوستن به آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به نوشته الجزیره، این جنبش همچنین از همه کشورهای جهان خواستار پیوستن به پرونده نسل‌کشی در غزه علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری امروز(جمعه) اعلام کرد شیلی درخواستی را برای ورود به پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه ارائه کرده است.
دیوان بین‌المللی دادگستری با انتشار پستی در حساب توییتری خود، نوشت: با استناد به ماده ۶۳ اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری، شیلی اعلامیه ورود به پرونده مرتبط با اجرای کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در نوار غزه را تسلیم کرد و خواستار پیوستن به آفریقای جنوبی در پرونده تشکیل شده علیه اسرائیل شد.

آفریقای جنوبی پیشتر از تصمیم خود برای ارائه یادداشتی به دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان بالاترین نهاد قضایی در سازمان ملل طی ماه آتی میلادی خبر داده بود که دربرگیرنده شواهدی است که ارتکاب جنایت نسل‌کشی در فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را اثبات می‌کند. آفریقای جنوبی اعلام کرده که این پرونده تا زمان صدور حکم درباره آن ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی برای ۳۴۳اُمین روز متوالی تجاوزات خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا و اروپا ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ارتش اسرائیل اطراف بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و منازل غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آن‌ها را روی سر ساکنانش ویران کرده‌اند. آن‌ها همچنین مانع ورود آب، غذا، دارو و سوخت می‌شوند.

طبق داده‌های سازمان ملل، تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون به شهادت بیش‌از ۴۱ هزار و ۸۱ فلسطینی و مجروح شدن ۹۵ هزار و ۲۹ تن دیگر و آواره شدن ۹۰ درصد از ساکنان غزه انجامیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.