پیشنهاد سردبیر

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگونه ادعایی مبنی‌بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران، از اساس کذب است.

در پاسخ به ادعای کذب فروش موشک‌های بالستیک به روسیه انجام شد؛ هشدار سخنگوی وزارت‌خارجه به برخی کشورهای اروپایی

«ناصر کنعانی» در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، با محکوم کردن شدید بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا در خصوص جمهوری اسلامی ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، اظهار کرد: مجددا به‌صورت شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را یادآوری می‌کنم. هرگونه ادعایی مبنی‌بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران، از اساس کذب است.

وی ضمن هشدار به اصرار برخی طرف‌ها به ادامه اتخاذ مواضع، اظهارات و بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی مبتنی‌بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در خصوص رویکرد مخرب غربی‌ها به استفاده از سلاح منسوخ تحریم، تصریح کرد: متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با وجود اعلام موضع رسمی ایران در خصوص جنگ اوکراین و تاکید بر راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل مناقشه، شورای اتحادیه اروپا در اقدامی غیرسازنده، آنچه را که انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه خواند، محکوم کرد.

شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه، ۲۳ شهریور) با صدور بیانیه‌ای ضدایرانی، با تکیه بر ادعاهای اثبات‌نشده، اعلام کرد: «این انتقال یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپاست و نشان‌دهنده تشدید مادی اساسی از تهیه پهپادها و مهمات ایرانی است که روسیه در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین از آن‌ها استفاده کرده است.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: «این در بحبوحه حملات اخیر روسیه علیه اوکراین، از جمله با موشک‌های بالستیک و پهپادها صورت می‌گیرد که عزم آشکار این کشور را برای ادامه جنگ تجاوزکارانه وحشیانه خود علیه اوکراین و مردمش، به‌ویژه هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی حیاتی و تلاش برای ایجاد بالاترین حد ممکن از تلفات غیرنظامی و ایجاد ویرانی در مقیاس بزرگ را نشان می‌دهد. اکنون ممکن است از این موشک‌های بالستیک ایران، برای ایجاد رنج و ویرانی بیشتر در اوکراین استفاده شود.»

در این بیانیه‌ی مملو از طرح اتهامات بی‌اساس و ساختگی که غیرسازنده است، آمده است: «موضع اتحادیه اروپا در مورد دخالت ایران در جنگ روسیه همیشه روشن بوده است. اتحادیه اروپا بارها به شدت به ایران نسبت به انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده است. اتحادیه اروپا به سرعت و با هماهنگی شرکای بین‌المللی، از جمله با اقدامات محدودکننده جدید و قابل‌توجه علیه ایران، پاسخ خواهد داد. از جمله تعیین افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی بالستیک و پهپاد ایران و در این راستا در حال بررسی اقدامات محدودکننده در بخش هوانوردی ایران است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.