پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در ۲ سال اخیر اهدای خون ۲۰ درصد افزایش یافته و اکنون ذخیره خون بیش از هشت روز است و می توانیم به طور ۱۰۰ درصد نیاز همه مراکز درمانی را تامین می‌کنیم.

افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در کشور

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی جمالی در مراسم پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اهدای ۱۰۰ درصدی داوطلبانه اهدای خون در کشور، افزود: بر اساس چشم انداز بیست ساله سازمان انتقال خون ایران کشور برتر در منطقه معرفی شده است .

وی اظهار داشت: کارمندان انتقال خون به عنوان سربازان گمنام بوده‌اند که در عرصه اهدای خون‌، بدون چشمداشت فعالیت می‌کنند.

جمالی با اشاره به ارتقای شبکه خون رسانی کشور تاکید کرد: اگر خون رسانی در حوادث ترافیکی بر سر بالین بیمار انجام شود، می‌تواند جان بسیاری از مصدومان این حادثه را نجات داد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: اکنون میزان آلودگی فرآورده‌های خونی به صفر رسیده است و غربالگری آنتی بادی نیز داریم که جان بسیاری از نوزادان نیز نجات داده می‌شود.

وی با اشاره اینکه در کشورهای دیگر اهدای خون پولی است، اظهار داشت: افزایش پلاسمای ارسالی از ۱۸۰ هزار لیتر به ۳۵۰ هزار لیتر تا پایان سالجاری ، افزایش کیسه فیلتردار ، ایجاد واحد انتقال خون پیش بیمارستانی و ناوگروه نیروی دریایی ارتش، ایجاد ذخیره استراتژیک کیت و کیسه خون به مدت ۶ ماه از اقدامات این سازمان است.

جمالی افزود: این سازمان کار خود را با اهدای داوطلبانه مردم انجام می‌دهد و ۸۰ درصد بودجه مورد نیاز نیز تامین شده است‌.

وی به راه اندازی نرم افزار بیمارستانی خون اشاره کرد و گفت: ایجاد معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون برای اولین بار ایجاد شده و قرار است انتقال خون مردمی شود.

جمالی از آماده سازی تدوین برنامه راهبردی انتقال خون خبر داد و تصریح کرد: واحد رسیدگی سریع به شکایات اهداکنندگان در کشور،ژن درمانی ، با افزایش تولید علم و توسعه مراکز استاندارد اهدای خون از دیگر اقدامات انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.