پیشنهاد سردبیر

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت

سردار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کارکنان وظیفه ماهر اظهار کرد: در راستای همکاری نیروهای مسلح با دولت محترم جهت توسعه اشتغال جوانان در کشور و به منظور تحقق سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی اعطای تسهیلات خوداشتغالی برای سربازان ماهر منقضی خدمت صورت گرفته است.

وی افزود: بر این اساس با همکاری وزارت کشور و استانداران محترم و مساعدت وزارت امور اقتصادی و دارایی و همکاری بانک مرکزی ۵ بانک سپه، صادرات، پاسارگاد، قرض‌الحسنه مهر و قرض‌الحسنه رسالت به عنوان بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به سربازان ماهر منقضی خدمت تعیین شده‌اند.

سردار زاده کمند تاکید کرد: مطابق پیگیری صورت گرفته مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای این امر مصوب و قدر السهم هر استان و هر بانک از اعتبار مذکور برای ۳۱ استان مشخص و بخشنامه مربوطه از طریق مبادی ذی ربط به تمامی بانک‌های عامل و استانداران محترم جهت اجرا ابلاغ شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این قرارگاه با تحلیل اطلاعات سامانه و بر اساس اعتبار ابلاغی ظرفیت پذیرش ثبت نام هر استان را مشخص و ضمن درج در سامانه اعطای این تسهیلات مراتب را برای اقدام توسط دبیران گروه کاری مهارت تا اشتغال سربازان (مهتا) به سازمان وظیفه عمومی فراجا ابلاغ کرده است و بر این اساس ظرفیت مناسبی برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به حدود ۲۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان وظیفه مهارت دیده منقضی از خدمت فراهم گردیده تا این عزیزان بتوانند از این فرصت برای ایجاد و توسعه اشتغال خود پس از خدمت وظیفه عمومی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله سربازان ماهر منقضی خدمت واجد شرایطی که حداکثر ۵ سال از تاریخ ترخیص آنها گذشته است می‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی بهره مند گردند در حال حاضر سقف پرداخت این تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله و کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

سردار زاده کمند افزود: در حال حاضر این قرارگاه با کمک شرکت امید بوم بانک سپه سامانه جامعی را به نام سماسو (سامانه مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه تولید کرده است که بستر مناسبی برای پوشش دهی کامل به پرداخت تسهیلات و سایر پشتیبانی‌های لازم از امر اشتغال تمامی کارکنان وظیفه ماهر ترخیص شده از خدمت است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری مقرر شد به صورت آزمایشی ثبت نام تسهیلات در چهار استان تهران البرز، قم و قزوین از طریق بستر سامانه سماسو کارسازی شود و سربازان ماهر منقضی خدمت واجد شرایط در این ۴ استان باید با مراجعه به سامانه سماسو به آدرس https:٫٫samasoo.ir درخواست‌های خود را ثبت و تکمیل کنند تا پس از بررسی‌های لازم از تسهیلات درخواستی بهره مند شوند. همچنین متقاضیان در ۲۷ استان دیگر کشور همانند سنوات گذشته باید از طریق بستر سامانه سخا به آدرس https:٫٫sakha.epolice.ir درخواست خود را ثبت و تکمیل کنندد. لازم به ذکر است که فرآیند ثبت و تکمیل درخواست دریافت تسهیلات خود اشتغالی در هر دو سامانه یکسان است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.