پیشنهاد سردبیر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از سوی ادارات آموزش و پرورش تأکید کرد و خواستار پیگیری مدیران مدارس در این زمینه شد.

‌جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اولویت قرار گیرد

محمد مهدی کاظمی اظهار کرد: در آستانه بزرگترین اتفاق اجتماعی یعنی بازگشایی مدارس هستیم که این رویداد همه دستگاه‌ها را مشغول خواهد کرد.

وی افزود: ثبت‌نام کتاب‌های درسی نباید به روزهای آخر شهریور موکول شود چرا که پروسه ارسال کتب درسی زمان بر است و ممکن است روزهای ابتدایی سال دانش‌آموز بدون کتاب باشد.

کاظمی با بیان اینکه پروژه مهر با بازگشایی مدارس پایان نمی‌گیرد بلکه فعالیت‌های اصلی این پروژه تازه آغاز شده و تا انتهای سال تحصیلی استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به تجارب سال قبل، امسال تلاش کردیم در پروژه مهر، مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال تقویم فعالیت‌ها به جلو کشیده شد لذا ثبت‌نام‌ها، ساماندهی نیروها، کلاس‌بندی‌ها و برگزاری آزمون‌های شهریور در مردادماه و اعلام نتایج تا ۲۰ مرداد، صدور ابلاغ‌ها و ...، پیش از موعد هر ساله انجام شد.

 کاظمی با تاکید بر اینکه مسئله جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت ادارات آموزش و پرورش قرار بگیرد، گفت: هر بازمانده از تحصیل یک آسیب اجتماعی است و مدیران مدارس با برقراری تماس با خانواده‌هایی که تاکنون فرزندانشان را ثبت‌نام نکرده‌اند علت را جویا و برای ثبت‌نام آن‌ها اقدام کنند تا آمار بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.