پیشنهاد سردبیر

تیم فوتبال استقلال ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر قرار می‌گیرد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الغرافه؛ در انتظار سورپرایز مهم نکونام

تیم فوتبال استقلال ایران در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، فردا دوشنبه شب از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل الغرافه قطر قرار می‌گیرد.

تقابل بحران‌زده‌ها در هفته اول

هر دو تیم شرایط خوبی در لیگ‌های کشور خود ندارند. الغرافه تا به اینجا کار در این فصل از رقابت‌های لیگ ستارگان قطر اصلا شرایط خوبی نداشته است. نماینده قطر موفق شد در دیدار پلی‌آف با نتیجه یک بر صفر شباب الاهلی امارات را مغلوب کند و جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند. الغرافه در آخرین دیدار خود مقابل الشمال در خانه با تساوی یک بر یک متوقف شد و اکنون با ۵ امتیاز در رتبه ششم لیگ ستارگان قطر قرار دارد. این تیم در ۴ بازی ابتدایی لیگ ستارگان قطر فقط یک برد به دست آورده است.

در مقابل استقلال نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران نیز اصلا شرایط خوبی را در این فصل تجربه نمی‌کند و بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان در هفته‌های اخیر درگیر حواشی زیادی شده بود. آبی‌پوشان پایتخت از ۳ بازی خود در لیگ برتر تنها موفق به کسب چهار امتیاز شده‌اند و در رتبه دهم جدول قرار گرفته‌اند.

دست بالا استقلال در تقابل با الغرافه

این دو تیم تنها دوبار در فصل ۲۰۲۰ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. استقلال ایران، الغرافه قطر، الاهلی عربستان والجزیره امارات در این گروه قرار داشتند. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسید، برای آبی‌پوشان در ان دیدار فرهاد مجیدی(۲) و پژمان منتظری گلزنی کردند. دیدار برگشت دو تیم نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تک گل الغرافه را ابتدا یونس محمود به ثمر رساند و سپس سیدمهدی سیدصالحی گل تساوی را وارد دروازه زردپوشان قطری کرد.

برخلاف الغرافه که ۲ بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، جواد نکونام می‌تواند از تمامی بازیکنان خود برای این دیدار استفاده کند، یاسین براهیمی و رودیگو مورنو دو بازیکنی هستند که همراه با الغرافه با ایران سفر نکردند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد جواد نکونام استقلال را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان کند.

کاپیتان سیدحسین حسینی که بر خلاف فصل گذشته تاکنون موفق به بسته نگه داشتن دروازه استقلال در لیگ برتر نشده، در این دیدار در چارچوب دروازه آبی‌پوشان قرار می‌گیرد. رافائل سیلوا در کنار سامان فلاح زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل می‌دهند. رامین رضاییان از جناح راست و ابولفضل جلالی از جناح چپ خط دفاعی استقلال را تکمیل می‌کنند.

روزبه چشمی در کنار دیدیه اندونگ زوج میانی استقلال را در خط هافبک تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف، گائل کاکوتا و مهرداد محمدی پشت‌سر گوستاوو بلانکو، ۱۱ بازیکن منتخب نکونام را برای این دیدار تکمیل می‌کنند. حضور مهرداد محمدی در ترکیب اصلی که به دلیل محرومیت تا به اینجا فصل نتوانسته برای آبی‌پوشان در لیگ برتر به میدان برود می‌تواند سورپرایز نکونام در این دیدار باشد.

ترکیب احتمالی استقلال ایران:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، دیدیه اندونگ، جلال‌الدین ماشاریپوف، گائل کاکوتا، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

ترکیب احتمالی الغرافه قطر:

خلیفه ابوبکر، ماتیاس نانی، جانگ هیون سون، عبدالله یوسف، سیف الدین، مادیبو، فابریتزیو دیاز، فرجانی ساسی، فلورینن کومان، احمد الجانحی و خوسلو.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.