پیشنهاد سردبیر

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: 1012454

با توجه به کارایی پهپاد در حفاظت از محیط زیست، در سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی یگان پهپادی را دردستور کار خود قرار داده است.

چه خبر از راه اندازی یگان پهپادی محیط زیست؟

علی سلاجقه، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفته بود: در کشور دانش فنی و علمی بسیار خوبی وجود دارد و ایران جزو کشورهای پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود بنابراین لازم است سازمان حفاظت محیط زیست نیز از این ظرفیت بهره‌مند شود. تولید پرنده‌ها به‌ویژه پهپاد می‌تواند به بهبود شرایط در عرصه‌های طبیعی و حتی محیط زیست انسانی کمک کند. با به کار گیری این ابزار تلاش می‌کنیم  آسیب‌ها و خسارت‌های انسانی به محیط زیست همچنین تخلفات متخلفان، متعرضان و تغییر کاربری در این زمینه به حداقل برسد.

سرهنگ جمشید محبت خانی،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره روند راه‌اندازی یگان پهپادی محیط زیست می‌گوید: این برنامه در دستور کارمان قرار دارد. استان‌ها پهپادهایی را خریداری کرده‌اند. هر استانی دو تا سه پهپاد مربوط به حوزه محیط زیست در اختیار دارد. محیط بان‌هایی را نیز انتخاب خواهیم کرد تا با عنوان یگان پهپادی آموزش ببینند تا بتوانیم حداکثر بهره برداری را از این تجهیزات نوین انجام داد.

او به نتایج استفاده از پهپاد در حفاظت از محیط زیست اشاره و اظهار می‌کند: به کارگیری این تجهیزات موجب کاهش درگیری فیزیکی محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز و حتی پیشگیری و ممانعت از ورود شکارچیان به مناطق چهارگانه می‌شود علاوه بر پهپاد، کوادکوپر و دوربین مداربسته نیز برای دستیابی به این اهداف مفید هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.