پیشنهاد سردبیر

اصرار عجیب کشورهای اروپایی برای این موضع که جمهوری اسلامی ایران به روسیه تسلیحات صادر می‌کند ، موضوع جدیدی نیست بلکه همواره غرب در ۴۵ سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اتهامات واهی و بی اساسی را به تهران زده است .

اتهام‌زنی شگرد متهمان ردیف‌اول اروپایی

داستان فروش موشک بالستیک به روسیه پس از آنکه از سوی برخی مقامات و رسانه‌های آمریکایی مطرح شد، در روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال منعکس و این رسانه مدعی شد ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه فرستاده است که می‌تواند ابزار قدرتمندی در جنگ اوکراین باشد. این آغازی بر واکنش‌های دومینویی مقامات و سران کشورهای غربی و ایران بود. همزمان با این اتهام‌زنی اروپا به کشورمان؛ سردار فضل الله نوذری، جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام کرد: ایران حامی هیچ‌یک از طرفین جنگ( اوکراین- روسیه) نبوده و مشروعیتی برای این جنگ قائل نیست. هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده و این ادعا نوعی جنگ روانی است.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در جلسه علنی روز گذشته اظهار کرد: تکرار ادعاهای کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد با درخواست دیپلماسی و مذاکره سازگار نیست و تا زمانی که اروپایی‌ها و دیگر کشورهای غربی بخواهند با ادعاهای کذب زمینه را برای فشارهای بیشتر فراهم کنند هیچ گفت‌وگوی مثمرثمری شکل نخواهد گرفت.
 همچنین سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در اظهار نظری اعلام کرد: ایران به روسیه موشک های بالستیک ارسال نکرده؛ تمام!
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان اعلام کرد: هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به روسیه و نقض تعهدات بین‌المللی خود کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود. روز گذشته نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به ادعای برخی کشورهای غربی در خصوص صدور سلاح به روسیه  تأکید کرد این ادعا واهی بوده و برای فرار از مسئولیت آن‌ها در فجایع غزه و تشدید جنگ اوکراین است.

اروپا، ردیف اول در اتهام ارسال سلاح به اوکراین
مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن در گفت وگو با قدس، با اشاره به ادعای واهی کشورهای غربی درمورد صدور سلاح ایران به روسیه، گفت: امروز خود کشورهای اروپایی در ردیف اول اتهام ارسال سلاح به اوکراین و رژیم صهیونیستی هستند، به‌طوری‌که تا به امروز کمک‌های مالی و تسلیحاتی غرب موجب کشته شدن ده‌ها هزار تن در اوکراین و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه شده است. آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه چهار کشوری در جهان هستند که معمولاً درآمد خود را با فروش تسلیحات تأمین می‌کنند.
وی تصریح کرد: آن‌ها حق ندارند به جمهوری اسلامی ایران که خود در طول تاریخ زخم خورده خیانت‌های اروپاییان است، تهمت بزنند. امروز حتی کشورهای اروپایی در مسئله حقوق بشر دچار مشکل هستند، به‌صورتی‌که حقوق و حقوق بشر در غرب به صورت گزینشی اجرا می‌شود و بیشتر نمایشی از اجرای حقوق بشر است که امروز در جهان ادعای آن را دارند. 
او با اشاره به شگرد غرب در برابر جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال اخیر گفت: همواره غربی‌ها سعی کرده‌اند با انجام برنامه‌ریزی‌ها و ادعاهای واهی ایران را در جایگاه متهم قرار دهند، سپس به دنبال اجرای طرح‌های خود برای پیشبرد منافع ضدایرانی در منطقه هستند.
این کارشناس بین‌الملل تأکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز کشورهای اروپایی از هر حربه و فرصتی از جمله حمایت از ضد انقلاب در کردستان، ارسال سلاح و تجهیزات برای منافقین در دهه ۶۰، ارسال تسلیحات نامتعارف و شیمیایی به عراق برای حمله به مردم بی گناه حلبچه و رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد  و...استفاده کرده‌اند.
شجره به دخالت انگلیس در دهه ۳۰ در ایران اشاره کرد و افزود: در همان دورانی که مردم ایران به دنبال آرامش و برقراری دموکراسی در کشور ( دوره مصدق سال ۱۳۳۲) بودند، سازمان سیا و  (ام‌آی ۶) با اجرای عملیات آژاکس آن را از بین برد. حتی در دوره حکومت پهلوی با حمایت‌های خود سعی داشتند پایه‌های ظلم و استبداد در ایران را گسترش دهند، اما مردم با تبعیت از  نهضت امام خمینی(ره) آن را از بین بردند.
 وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی در جایگاهی نیستند که خواسته باشند درباره رفتار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی اظهار نظر کنند؛ چراکه آن‌ها جزو دولت‌هایی هستند که از رژیم‌های آپارتاید و نسل کشی همانند رژیم صهیونیستی که با راه‌اندازی حمام خون در غزه بیش از
 ۴۰ هزار زن و کودک را به شهادت رسانده‌اند، حمایت تسلیحاتی ، حقوقی و مالی می‌کنند.او اظهار کرد: بنابراین اگر امروز در جهان بحث عدالت‌خواهی و انسانیت مطرح می‌شود، کشورهای اروپایی حق اظهارنظر ندارند؛ چراکه آن‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند.

بزرگ‌ترین سیگنال اروپا به ایران افزایش تحریم‌هاست
محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت وگو با قدس، درباره رفتار کشورهای اروپایی نسبت به کشورمان معتقد است: امروز غربی‌ها دادگاهی بر علیه جمهوری اسلامی ایران  تشکیل داده‌اند که خودشان به‌عنوان شاکی، قاضی و دادستان حضور داشته‌اند و بر علیه کشورمان اتهام واهی صادر و براساس آن کشورمان را تحریم کرده‌اند. 
وی  در پاسخ به این پرسش که  تهران باید چه اقدامی در برابر کشورهای اروپایی انجام دهد، گفت: اروپاییان بر علیه منافع کشورمان در عمل تحریم‌ها را انجام می‌دهند ما نیز نباید در پاسخ به رفتار آن‌ها تنها به بیانیه و محکومیت زبانی  بسنده کنیم، بلکه باید همان‌طور که اجازه پرواز به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران بر فراز اروپا نمی‌دهند، تهران نیز از عبور پروازهای اروپایی مانند آئروفلوت، ایرفرانس، لوفت هانزا، بریتیش ایرویز و ... بر فراز کشورمان  جلوگیری کند.
اواظهار کرد: برخی از مذاکره با اروپا سخن می‌گویند؛ مگر زمانی‌که آن‌ها کشورمان را تحریم کردند با ایران مذاکره داشته‌اند، در دوره‌های مختلف بیش از ۱۰ مرحله این کار صورت گرفت، اما نتیجه‌ای به همراه نداشت  تا جایی که دو سال تهران را در قبال صدور نفت و فروش دارو به ایران معطل کردند؛ همانند کاری که در زمان صدام در عراق انجام دادند.
این کارشناس سیاسی تأکید کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین سیگنال مهم اروپا به جمهوری اسلامی ایران تشدید تحریم‌ها و آسیب زدن به منافع مردم بوده است. آن‌ها قصد ندارند به هیچ عنوان جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک کشور مستقل، دارای حاکمیت و زندگی به رسمیت بشناسند. 
 کوشکی در پایان افزود: امروز انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا آشکارا به کی‌یف برای جنگ در برابر روسیه سلاح ارسال می‌کنند و با قدرت اوکراین را مسلح ساخته‌اند و به  هرکشوری که در برابرسیاست‌های خصمانه  آن‌ها در جهان ایستاده باشد، تهمت زده  و آن را تحریم می‎کنند .

خبرنگار: سید حسین حسینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.