پیشنهاد سردبیر

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در نخستین نشست خبری رئیس جمهوری عنوان کرد: اظهارات امروز رئیس‌جمهوری بیانگر آن است که ایشان درک فهیمانه‌ای از مسائل داخلی و جهانی دارد.

با اشاره به اولین نشست خبری پزشکیان؛ سالاری: پزشکیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات رهبری را با تعابیر دیگری عنوان کرد

عثمان سالاری نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخزر و صالح‌آباد و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: اظهارات امروز رئیس‌جمهوری بیانگر آن است که ایشان درک فهیمانه‌ای از مسائل داخلی و جهانی دارد و ایشان در واقع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات رهبری را با تعابیر دیگری عنوان کردند.

وی درباره تاکید رئیس جمهوری بر ارتقای روابط ایران با کشورهای مختلف عنوان کرد: تاکید مکرر رهبری بر این بوده ما یک رابطه صلح آمیز و مسالمت‌جویانه‌ای با دنیا و رابطه مستحکم و محکمی با کشورهای همسایه به ویژه اسلامی داشته باشیم. شاکله سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تنش‌زدایی است و با هرگونه تنش زایی و چالش توسط هر کشوری جمهوری اسلامی ایران مخالف است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ایجاد فضایی دوستانه و صمیمانه در عرصه جهانی است، افزود: اگر در برخی موارد جمهوری اسلامی ایران واکنش و عکس‌العمل تندی داشته نیز ناشی از عملکرد سو آمریکا یا برخی از کشورهای غربی بوده است.

سالاری هم‌چنین به بخش‌هایی از اظهارات رئیس جمهوری درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: بدیهی است که ما برای حفظ خیر و منفعت عمومی و منافع ملی هر اقدامی که لازم باشد برای اینکه یک گشایش عقلانی و عقلایی برای حل مشکلات مردم و بن بست شکنی در عرصه‌ها و جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند، انجام می‌دهیم؛ معتقدم که باید اقدامات مطلوب و معقولی صورت بگیرد که از مصاحبه امروز رئیس جمهوری معلوم می‌شود که ایشان درک واقع بینانه‌ و مطلوبی از وضعیت موجود کشور دارد.

وی با اشاره به پاسخ رئیس‌جمهوری درباره برنامه دولت چهاردهم برای معیشت مردم و تاکید پزشکیان بر لزوم حل موضوع FATF عنوان کرد: آقای پزشکیان تاکید کرد که در این خصوص از مدار قانونی وارد می‌شود که همین مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ آقای پزشکیان گفت که برای حل موضوع FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای می‌زند که این موضوع با تدبیر، درایت و عقلانیت سیاسی حل شود تا ما بتوانیم در عرصه دیپلماسی اقتصادی نیز توفیقات بیشتری و منفعت گسترده‌تری برای مردم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.