پیشنهاد سردبیر

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت سازمان ملل بتواند اقداماتی را برای کاهش تنش‌ها در نوار غزه انجام دهد.

روسیه: امیدواریم شورای امنیت اقداماتی برای کاهش تنش در غزه انجام دهد

واسیلی نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین اظهار داشت: امیدواریم که همه اعضای شورای امنیت «مسئولیت جمعی» خود را در قبال آنچه در منطقه تحت محاصره می‌گذرد در نهایت ابراز کنند و ما بتوانیم هرچه سریعتر اقدامات برای کاهش تنش‌ها را با دقت برنامه‌ریزی و آنها را اجرا کنیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ادامه داد: متاسفانه تاکنون هیچ نشانه‌ای از آن ندیده‌ایم و همچنان درخواست‌های توخالی و ریاکارانه را می‌شنویم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که کشتارها در فلسطین اشغالی، مهم‌ترین مساله بین‌المللی است و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آن را در کانون توجه و رسیدگی خود قرار دهد.

رژیم صهیونیستی باوجود نزدیک به یکسال جنایت در نوار غزه، هنوز نتوانسته است اهداف جنگ مبنی بر نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست را تحقق بخشد.

اسرائیل در آستانه سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به وقوع پیوست، در استیصال کامل قرار دارد و محور مقاومت از یمن تا سوریه و عراق، این رژیم را به لحاظ نظامی تحت فشار قرار داده‌اند تا به جنایاتش در غزه پایان دهد.

رژیم اشغالگر از زمان شروع جنگ علیه غزه تاکنون، بیش از ۴۱ هزار فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بوده‌اند، به شهادت رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.