پیشنهاد سردبیر

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 1013355

کوین یامگا بازیکن فرانسوی فصل گذشته استقلال تهران در آخرین روز فصل نقل‌وانتقالات قراردادش با نساجی را امضا کرد و به طور رسمی بازیکن این تیم مازندرانی شد تا تعداد بازیکنان خارجی نساجی در لیگ بیست‌وچهارم به پنج نفر برسد.

جمع خارجی‌های نساجی با کوین یامگا پنج نفره شد

باشگاه نساجی که طی روزهای اخیر سه بازیکن خارجی یعنی الکساندر مرکل قزاقستانی، محمد منتظر بازیکن عراقی فصل پیشین مس رفسنجان و محمد مامون عیسی مهاجم سودانی را به خدمت گرفت، امروز با جذب کوین یامگا بازیکن فرانسوی فصل گذشته استقلال یکی از مهم‌ترین خریدهای این فصل لیگ برتر فوتبال ایران را انجام داد.

این بازیکن ۳۰ ساله فرانسوی که در پست‌های وینگر راست، هافبک راست و دفاع راست عملکرد خوبی از خود نشان داده است، از دی پارسال به دلیل مصدومیت از ناحیه چشم در تمرین تیم فوتبال استقلال امکان حضور در تمرینات تیم و مسابقات را نداشت. یامگا پس از گذراندن دوره درمان و عادی شدن شرایط بینایی چشم آسیب‌دیده‌اش طی روزهای گذشته در تمرین تیم نساجی حضور یافت و با موافقت کادر فنی نساجی عضو این تیم مازندرانی شد.

یامگا سال ۱۴۰۰ با پوشیدن لباس استقلال وارد فوتبال ایران شد و در نخستین فصلی که برای استقلال بازی کرد توانست در ۲۷ مسابقه ۱۰ گل به ثمر برساند. او در لیگ بیست‌ودوم نیز ۲۶ بار برای استقلال به میدان رفت و هفت گل به ثمر رساند. یامگا در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم نیز چهار بار برای استقلال گلزنی کرد.

این بازیکن فرانسوی ۱۸ بار با پیراهن استقلال ضربه پنالتی روانه دروازه حریفان کرد که ۱۷ پنالتی او به گل تبدیل شد و رکورد بیشترین گل پنالتی تیم استقلال را به نام خود ثبت کرده است. او با ۱۴ گل از روی نقطه پنالتی رکورددار بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی برای آبی‌پوشان پایتخت را نیز در اختیار دارد.

یامگاه پیش از استقلال در تیم‌های کیه‌وو ورونا، روبور سیه‌نا، آرتزو، کارپی و پسکارا ایتالیا، آوش پرتغال و وایه‌بلدکلوب دانمارک بازی کرده بود.

با اضافه شدن یامگا به جمع بازیکنان نساجی تعداد بازیکنان خارجی این تیم به پنج نفر رسید. لوآن پولی دروازه‌بان برزیلی که در نیم‌فصل دوم فصل گذشته به نساجی پیوست، الکساندر مرکل بازیکن آلمانی-قزاقستانی، محمد منتظر کاپیتان تیم ملی امید عراق و محمد مامون عیسی مهاجم سودانی چهار بازیکن خارجی نساجی هستند که در حال حاضر به جمع نساجی‌چی‌ها پیوسته‌اند.

نساجی در حال حاضر با کسب یک امتیاز از چهار مسابقه در رتبه شانزدهم و قعر جدولر رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد.

الهامی و بازیکنانش پنجمین دیدارشان در لیگ بیست‌وچهارم را باید جمعه این هفته -۳۰ شهریور- در قائمشهر مقابل استقلال برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.