پیشنهاد سردبیر

بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در راستای تعاملات علمی، فرهنگی و بین المللی این آستان نورانی، در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد حضور پیدا کرد.

حضور پررنگ آستان قدس رضوی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد از پنجشنبه ۲۲ شهریور فعالیت خود را با حضور استاندار بغداد و جمعی از فرهیختگان، با شعار «عراق می‌خواند» آغاز کرد.
بنیاد پژوهش‌های اسلامی به نمایندگی از آستان قدس رضوی و با عنوان «العتبة الرضویة المقدسة»  در این نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع، آثار خود، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مؤسسه آفرینش‌های هنری را به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.
آثار عرضه شده در این نمایشگاه شامل 200 عنوان در ۳هزار و۲۰۰ جلد با موضوعات مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه و اصول، فلسفه و کلام اسلامی، فرهنگ و سیرۀ پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام، هنر و معماری اسلامی و... است.
همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود در این نمایشگاه با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه یک هزار و۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد.
۲۳ ناشر و مؤسسه فرهنگی ایرانی نیز در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. 
همچنین تفاهمنامه همکاری بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد نیز در این دوره به امضا می ‌رسد.
این نمایشگاه تا یکشنبه اول مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.