تحولات لبنان و فلسطین

رئیس دانشگاه باقرالعلوم گفت: بی‌تردید یکی از فاخرترین مجموعه‌های حوزه علوم‌انسانی اسلامی و پژوهش‌های عمیق فرهنگی اجتماعی در ایران معاصر، مجموعۀ منتسب به عالم آل محمد (ص) علی بن موسی‌الرضا (ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی یکی از فاخرترین مجموعه‌های حوزه علوم‌انسانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رفیعی علوی در حاشیه بازدید از مفاخر و آثار ارزشمند موجود در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: آثار عمیق علمی و مفاخر ارزشمندی در این مجموعه تولید شده که با نظر مساعد امام معصوم (ع) و تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهشگران و محققان این مرکز محقق شده است.
وی ابراز کرد: بخش بزرگی از فرهنگ ایران اسلامی مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی محققان و پژوهشگران در این مجموعه است که با راهبردهای ریاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی، پیشتازی بهتری پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رفیعی علوی، ادامه داد: امیدواریم دانشگاه باقرالعلوم به‌عنوان دانشگاه پیشران علوم‌انسانی _اسلامی و با شعار حکمت برای زندگی، بتواند تبادل تجربه‌های غنی و مفیدی را با مجموعه‌های فاخری همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی داشته باشد و بیش‌ازپیش موجب رونق تعالی فرهنگ رضوی شود.
گفتنی است؛ همکاری در برگزاری نشست‌های علمی و مدارس فصلی در موضوعات روز جامعه از جمله فلسفه، اخلاق، جامعه‌شناسی و حقوق، همکاری در تدوین و نشر آثار به‌ویژه نشر الکترونیک و کتاب‌های صوتی، همکاری در تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی کلان و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد، به‌تدریج و در طی چند مرحله اجرا و عملیاتی شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.