پیشنهاد سردبیر

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: هفت هزار راننده در سرویس مدارس این شهر فعال بوده که یک سوم از آنان زن و بقیه مرد هستند.

یک سوم رانندگان سرویس مدارس مشهد را بانوان تشکیل می‌دهند

به گزارش قدس خراسان، مرتضی چایچی افزود: اکنون ۱۰ درصد دانش‌آموزان در مشهد متقاضی سرویس مدرسه هستند و ۹۰ درصد به شیوه‌های مختلف به مدرسه می‌روند.

وی بیان کرد: در هفته نخست مهرماه بیشتر حمل‌ونقل دانش‌آموزان با وسیله نقلیه شخصی است و بعد از آن به سمت حمل‌ونقل عمومی پیش می‌رود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: سازمان تاکسیرانی به عنوان متولی اصلی خدمات حمل‌ونقل سبک شهری، فراخوانی را در ۲ نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر و ۶۳ شرکت اعلام آمادگی کردند، پس از آن ارزیابی و امتیازبندی انجام و در نهایت ۵۳ شرکت اصلی و پنج شرکت رزرو انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: اولیا نیز در سامانه «سپند» تقاضای خود را بر مبنای نیاز به سرویس ثبت کردند که به بیش از ۹۵ درصد از ۶۸ هزار و ۵۲۹ تقاضای ثبت شده، سرویس اختصاص داده شده است.

چایچی مطلق با بیان اینکه نزدیک به هزار و ۹۰۰ مدرسه در شهر مشهد داریم که ۹۰۰ مدرسه متقاضی سرویس هستند، افزود: نظارت بر تک تک این مدارس کار دشواری است که البته این وظیفه بر دوش ما بوده و حتما انجام خواهیم داد. اولیا با مشاهده مشکل آن را اعلام کنند، اگر هرجا تخلفی باشد درصدد جبران آن برخواهیم آمد.

وی گفت: برای دریافت نظرات، شکایات و گزارش‌های اولیا مسیرهای مختلفی را پیش‌بینی کردیم که شامل سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷، سامانه سپند و شماره‌های ۹-۳۳۴۴۸۱۴۷ است. تاکنون نزدیک ۴۴۰ شکایت در حوزه سرویس مدارس داشته ایم که هفت صدم درصد آن ها را تشکیل می دهد.

دولت خدمات حمل ونقل دانش آموزان استثنایی را رایگان تامین کند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بخشی از دانش‌آموزان هنوز دچار مشکلاتی هستند، ادامه داد: عمده مشکلات مربوط به مسیرهای پراکنده است که تا نیمه هفته آینده تقاضاهای جدید را کشف می‌کنیم، اما اگر به ظرفیت نرسید با اولیا در ارتباط خواهیم بود و به طریقی این مساله را حل خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه سرویس مدارس ادامه داد: هزینه را پس از نهایی شدن در سامانه سپند و همچنین سایت سازمان قرار می‌دهیم. در حال حاضر مبلغ ۲۰ میلیون ریال توسط شرکت‌ها از اولیا دریافت می‌شود که مبلغ علی‌الحساب است تا نرخ مشخص و بقیه مبلغ در چهار مرحله دریافت شود.

چایچی مطلق همچنین در خصوص سرویس مدارس استثنائی گفت: در آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی اشاره شده که شهرداری‌ها می‌توانند در تامین بخشی از هزینه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی مشارکت داشته باشند و دولت مکلف است خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی را رایگان تامین کند.

وی ادامه داد: با توجه به مساعدت شورا در مصوبه‌ای که در حوزه نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید و هنوز در فرمانداری است و در هفته های آتی ابلاغ می‌شود، احتمالا سهم عمده‌ای از هزینه‌ها را شهرداری پرداخت خواهد کرد و از سوی دولت نیز این پرداخت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین قرار است والدین دانش‌آموزان استثنائی به اداره آموزش و پرورش استثنائی مشهد مراجعه کرده و کار سرویس را انجام دهند و این سازمان با حداقل هزینه سرویس‌دهی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.