آخرین تحولات لبنان

غوطه‌ور در رؤیاهایمان به روز مبادا رسیدیم. روزی که استثنائاً از دوحه تا قلعه‌حسن‌خان چهار قدم بیشتر نخواهد بود و سفیران فوتبال ایران برآمدن ماه را برنخواهند تابید و به قلعه دو حریف چغر آسیایی یورشی مهیب می‌برند.

دوحه- قلعه‌حسن‌خان؛ ۴ قدم، نه ۱۱۴۴ کیلومتر! / سرخابی‌ها به دنبال پیروزی در شب خوفناکِ آسیا

به گزارش قدس آنلاین،آنجا در جاسم بن حمد برای آنکه جواد نکونام زخم‌ها را به‌هم بدوزد و از منطقه خطر دور شود، باید به گوربه گور کردن اکرم عفیف، حسن الهیدوس، طارق سلمان و دیگر ستاره‌های السد بیندیشد و با نخستین سوت قاضی چشم فندقی، دوحه را روی سرش بگیرد. حالا که آبی‌ها در لیگ برتر رکب خورده و واداده‌اند، لیگ نخبگان آسیا فرصت مغتنمی برای اعاده حیثیت تیمی است که قصد دارد آرزوهای جوانمرگ شده خود را فراموش کند و  آمال جدید را در سر بپروراند. گرچه افول گرگ‌ها که دو بار آسیا را به تملک خویش درآوردند، سخت است، اما نکونام گریزی ندارد جز آنکه دست از محافظه‌کاری بکشد و از شاگردانش بخواهد دمادم از لاک احتیاط بیرون بیایند. نکو حتماً پی برده تعویض در وقت اضافی درد آبی‌ها را درمان نخواهد کرد و چاره‌ای ندارد جز اینکه امشب در حرکات و سکناتش تغییری عمده ایجاد کند. منتظر می‌مانیم تا ببینیم زور جواد بر فلیکس سانچز خواهد چربید و استقلال از باتلاق خارج خواهد شد یا نه؟

یک‌هزارو۱۴۴ کیلومتر دورتر از دوحه در قلعه حسن خان، خوان کارلوس گاریدو به ملاقات ماکسیم شاتسکیخ می‌رود تا پس از تسخیر شهرآورد، تفوق در کارزاری آسیایی را در دستور کار قرار دهد. برای آنکه سرخ‌ها امشب طعم فوز و رهایی را بچشند، مرد اسپانیایی باید در خانه به مردان خود دیکته کند با دوندگی بیش از پیش بر سرعت بازی بیفزایند و از همان ابتدای کار میخ  قرمز را محکم بکوبند.

قشون شسته رفته پرسپولیس که هر هفته چشم نوازتر نمایش می دهد، این توانایی و قابلیت را دارد که فاتح ۱۵ دوره لیگ ازبکستان را به فصل‌های سرگردان تبعید کند و خیره به افق های پیش رو برای رقیبان آسیایی خط و نشان بکشد. یک تیم کم نقص با دیوار دفاعی مستحکم و هافبک‌های خلاقی که عادت ندارند مهاجمان را در برزخ نگه دارند. تیمی سهمگین و هراس‌انگیز با اشتهای سیری ناپذیر...

تا غروب چیز زیادی نمانده. امشب وقتی سربازان دوشنبه خیره به آونگ ماه به سیم آخر بزنند و آداب سر بریدن دو لشکر متبختر قاره را رعایت کنند، به حتم سرخابی‌ها نفسی از ته دل خواهند کشید و فوتبال دار و ندارش را بر نکو و گاریدو حلال خواهد کرد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.