آخرین تحولات لبنان

محسن قصابیان که با نقش آفرینی تماشایی شخصیت«شهید ستاری» در فیلم «منصور» شناخته شد، در لباس قهرمان سریال «بازپرس» میان مخاطبان تلویزیون به محبوبیت رسید و حالا با نقش منفی «بهرام» در سریال «داریوش» به دل مخاطبان نمایش خانگی راه یافته است.

بهرام؛ یک ضد قهرمان جذاب در «داریوش» / بازیگر قدرتمند به نقش کوتاه اعتباری بلند می بخشد

به گزارش قدس آنلاین، این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر که سه سال پیش با نقش آفرینی شخصیت شهید منصور ستاری در فیلم «منصور» توجهات مخاطبان و منتقدان را به توانایی اش در بازیگری معطوف کرد، بار دیگر در نقشی متفاوت در سریال «داریوش» ظاهر شده که اگرچه شخصیتی منفی دارد اما آنقدر در اجرای این شخصیت پیچیده، توانمند و موفق ظاهر شده که از «بهرام» شخصیتی ماندگار ساخته است. 

این سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی فر و بازی او در نقش اول، هفته هاست که مهمان خانه های مردم شده است و با پخش ۱۱ قسمت، احتمالا در هفته های آینده به قسمت های پایانی خود نزدیک شود اما آنچه در این سریال مورد توجه قرار گرفته، بازی حساب شده و تماشایی «محسن قصابیان» در نقش «بهرام» است. 

رضا صائمی، منتقد سینمایی درباره بازی او در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشته است: فارغ از نقد ساختار فرمی و سویه های مضمونی سریال «داریوش» که در جای خود باید از آن سخن گفت نمی توان از کیفیت بازی «محسن قصابیان» این سریال در نقش «بهرام به راحتی گذشت. 

او در ادامه تاکید می کند: شاید مهمترین برگ برنده سریال معرفی اوست که البته سبقه تاتری دارد و مدرس سینماست. او با درک درست از کاراکتر بهرام و تضادها و پیچیدگی های آن به خوبی از پس نقش برآمده، می داند کجا سکوت کند و بازی درون گرایانه داشته باشد و کجا بازی پر اکت بیرونی تا خشم و عصیان خود را در کنشی طغیان گرانه به نمایش بگذارد. گاه به لاتی جوانمرد شبیه می شود و گاه به یاغی بی رحم که همه از او حساب می برند و می ترسند.

به باور این منتقد سینما، آنچه این کاراکتر را به رغم منفی بودن آن که تا مرز منفور شدن هم پیش می رود، جذاب و تماشایی می کند بازی مقتدرانه اوست. بازی با چشمها و استفاده دراماتیک از میمیک صورت به ویژه نگاه های نافذی که دارد به این کاراکتر کاریزما و اقتداری می بخشد که وقتی در صحنه حضور دارد در کانون قاب قرار گرفته و صحنه را تصاحب می کند. چنان که تمام حواس مخاطب به او و کلام و کنش هایش جلب می شود و کاراکترهای قصه هم در حاشیه او که نقطه مرکزی صحنه است قرار می گیرند. 

صائمی معتقد است: بهرام نه یک تیپ آشنای پدرخواندگی و مافیایی که شخصیت منفی چندلایه و مقتدری است که به میانجی بازی خوب محسن قصابیان هویت می یابد. تبحر او در دیالوگ گویی و بالا و پایین بردن و کنتراست صدا و مکث و اکتهای به هنگامی که دارد به علاوه فیگورهای تنانه یا ژست های مردانه مثل شکل سیگار کشیدنش سبب شده بهرام به یک ضد قهرمان کاریزماتیک و اثرگذار تبدیل شود که گویی تمام شخصیت های قصه از او حساب می برند کلام و نگاه نافذ به همراه زبان بدن متناسب با کنش موقعیت.

او در پایان یادآور می شود: گرچه نقش، بی رحم و هیولا صفت است اما بازی بازیگرش به کاراکتر سویه های کاریزماتیک می بخشد. هر چقدر قصه پیش می رود و او در موقعیتهای مخاطره آمیزتری می افتد و جولان می یابد بیشتر می توان به توانایی بازیگری محسن قصابیان پی برد که نشان می دهد نقش کوچک و بزرگ وجود ندارد بلکه بازیگران کوچک و بزرگ وجود دارند. بازیگر قدرتمند، به نقش کوتاه هم اعتباری بلند می بخشد و آن را به خاطره ای ماندگار در حافظه مخاطب بدل می کند.

سریال «داریوش» چهارشنبه ها ساعت ۸ صبح از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.