آخرین تحولات لبنان

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد که سستی خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی واقعیت یافته است.

سفیر ایران در عراق: سستی خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی واقعیت یافته است

«محمد کاظم آل صادق» روز جمعه در حاشیه مراسم گرامیداشت مجاهد نستوه شهید «سید حسن نصرالله»در بغداد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همان طور که شهید مجاهد سید حسن نصرالله می گفت امروز سست بودن خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی به واقعیت انجامیده است.

وی ادامه داد: ما می بینیم که نزدیک به یک سال است، یک رژیم تا بن دندان مسلح مورد حمایت آمریکای جنایتکار و کشورهای غربی تا کنون نتوانسته در منطقه کوچک غزه به اهداف خود برسد، چه رسد به لبنان و حزب الله که با یک توان بالای نظامی از نیروهای ورزیده و آموزش دیده، آماده رویا رویی با این رژیم غاصب شده اند و ضربات دردآوری به آن وارد کرده اند.

آل صادق خاطر نشان ساخت که رژیم صهیونیستی تصور می کند که با حذف افراد و شخصیت ها می تواند آسیب و خللی به جبهه مقاومت وارد کند، غافل از آنکه این خون ها درخت تنومند جبهه مقاومت را آبیاری می کند و روح تازه ای در کالبد آن می دمد.

سفیر ایران در عراق شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را عالمی ربانی، مجاهدی نستوه و شخصیتی بین المللی دانست و تصریح کرد که این شهید بزرگوار نقش موثری در مبارزه با ظلم و ستم و جنایت و اشغالگری داشت و حقیقتا در طول سی سال مبارزه و رهبری حزب الله ضربات فراوانی را بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی وارد کرد.

سفیر کشورمان درعراق در خصوص تحولات لبنان نیز یادآورشد: می بینیم که تلاش های مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای ورود به جنوب لبنان تا کنون به موفقیت نیانجامیده است و این رژیم روز به روز تلفات بیشتری را هم متحمل می شود.

وی تصریح کرد: حداقل تصاویری که منتشر می شود نشان از فرود بالگردهای رژیم صهیونیستی برای انتقال سربازان کشته ومجروح شده دارد، هرچند که سانسور شدیدی از شکست های خود اعمال می کند تا خبر و تصاویر کشته های نظامی اش به گوش جهانیان نرسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد که با شهادت میهمان جمهوری اسلامی ایران، شهید «اسماعیل هنیه» و شهادت مجاهد نستوه سید حسن نصرالله ، صبر جمهوری اسلامی به سر رسید و علی رغم خویشتنداری ها، نهایتا در شامگاه سه شنبه با حملات موشکی ضربات مهلکی را بر زیر ساخت های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد.

آل صادق گفت: به رژیم صهیونیستی هشدار می دهیم که اگر بخواهد اقدام تلافی جویانه و حرکت شرورانه ای علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، به طور قطع پاسخ ایران، پاسخی مهلک تر و کوبنده تر و شدیدتر خواهد بود و رژیم صهیونیستی کودک کش را به اشد مجازات خواهیم رساند.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان ساخت که پاسخ جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حق مشروع دفاع از خود براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود و از آنجا که مجامع بین المللی از هرگونه اقدام بازدارنده رژیم صهیونیستی عاجز بوده و هستند، جمهوری اسلامی مستقیما از خود دفاع کرد و در حتی حملات موشکی، رفتار اخلاقی هم از خود نشان داده است.

سفیر ایران در عراق افزود: رژیم صهیونیستی جنایات مختلفی از جمله حمله به زنان و مردان و کودکان داشته و بارها به بیمارستان ها و مدارس ومساجد وکلیساها و سازمان های مردم نهاد کمک رسان بین المللی حمله کرده است، اما جمهوری اسلامی ایران در موشک باران اخیر تنها انهدام مراکز نظامی، امنیتی و زیر ساخت های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مراسم گرامیداشت شهید مجاهد سید حسن نصرالله و شهید سرافراز عباس نیل فروشان عصر جمعه به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران و روسای نمایندگی های ایران در عراق و همچنین دهها تن از مقامات ارشد سیاسی و لشکری و روسای عشایر و گروههای مختلف مقاومت اسلامی در بغداد برگزارشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.