تحولات لبنان و فلسطین

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که الواح هخامنشی به صورت تدریجی به ایران بازمی‌گردد.

الواح هخامنشی تدریجی به ایران بازمی‌گردد

به گزارش قدس آنلاین؛ رضا صالحی امیری، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز ما میزبان رئیس محترم جمهور در موزه ملی ایران برای رونمایی از الواح هخامنشی بودیم که از دانشگاه شیکاگو برگشته است‌.
به گفته وی  با اقدام حقوقی انجام شده این الواح و حق ایران در زمینه آن اثبات و جلوی فروش آن ها گرفته شد.
وی با بیان این که  الواح هخامنشی به صورت تدریجی به ایران بازمی‌گردد، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم در حوزه‌های تمدنی کشورمان، اجازه هیچگونه احداث بنا و اقداماتی که باعث لطمه به حریم میراث این ملت شود را نخواهیم داد. خوشبختانه تا امروز هیچ اتفاقی رخ نداده است.
وی یادآور شد: تاکید کردم گروهی از پژوهشگران ما به شیراز اعزام شوند و از نزدیک وضعیت را بررسی کنند تا چنانچه عبور خط مترو باعث خسارت به بنا تشخیص داده شود، حتماً از احداث آن جلوگیری شود. هم استانداری، هم شهرداری شیراز و هم مسئولان میراث فرهنگی در این خصوص همصدا هستند که اقدامات عمرانی در فارس و شهر شیراز نباید کمترین خسارت را برای بناهای ما داشته باشد.
وزیر گردشگری درباره آمار میزان ورود گردشگران به کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: این میزان به لحاظ شرایط خاص کشور در نوسان است. آمار پارسال ۶.۳ میلیون نفر است و ما تعهد داریم در پایان برنامه به ۱۵ میلیون برسیم و باید حتما افزایش جدی داشته باشیم.
صالحی‌امیری در ادامه گفت: سه موضوع جذابیت، زیرساخت و امنیت را باید باهم ببینیم. در جذابیت ایران براساس مطالعات جهانی در رتبه هفتم است. هم جذابیت میراث و هم جذابیت طبیعی و دریایی داریم اما باید برای آن زیرساخت‌ کافی برای پذیرش گردشگر داشته باشیم.

وی تأکید کرد: الان ۲۷۰۰ پروژه گردشگری در دست اجرا از سوی بخش خصوصی است که ارزش آن حدود ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است. بیش از یکصد هتل با درجات مختلف نیز در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.