تحولات لبنان و فلسطین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: پاسخ ایران دارای این پیام بود که دیگر دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده‌ است.

سفیر ایران در ترکیه: دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده‌ است

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در ارتباط با افزایش تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی و تهدیدهای این رژیم علیه ایران در پی پاسخ موشکی ایران به اقدامات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ ایران دارای این پیام بود که دیگر دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده است.

سفیر ایران که با روزنامه صباح ترکیه گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در صورت حمله مجدد به ایران پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهد کرد، افزود: ایران خواستار گسترش جنگ نیست، ما خواهان آتش‌بس در لبنان و فلسطین به‌شرط حفظ حقوق مردم این کشورها هستیم.

حبیب‌الله‌زاده پس از ارزیابی خود که در آن ائتلاف آمریکا و اسرائیل را هدف قرار داد، خطاب به برخی از کشورهای منطقه نیز اظهار کرد: ما به کشورها و طرف‌های ثالث توصیه می‌کنیم که در هیچ‌گونه حمله یا اقدام اسرائیل علیه ایران مشارکت نکنند، در غیر این صورت، ایران پاسخ خواهد داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه سومین نشست پلتفرم ۳+۳ متشکل از کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان که با هدف برقراری صلح در قفقاز تشکیل شده و به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد، گفت: سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران نیز به‌منظور شرکت در این نشست به ترکیه سفر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.