حسن بروشکی افزود: در مقوله بازماندگی از تحصیل مؤلفههای مختلفی تاثیرگذار هستند که از آن جمله میتوان به فقر اقتصادی و فرهنگی، کودکان کار، مرزی بودن استان و شغلهای کاذب، ازدواجهای زود هنگام و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
وی گفت: آموزش و پرورش تلاش کرده و خواهد کرد تا با بهرهگیری از همه توان و مقدورات زمینه بازگشت بازماندگان و تارکان تحصیل را به چرخه آموزش مهیا نماید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه مدارس و مراکز مهارتی و هنرستانها، تقویت طرح روستا مرکزی و تخصیص اعتبارات و ردیفهای بودجه خاص این موضوع میتواند در مسیر ارتقاء پوشش حداکثری تحصیلی موثر واقع گردد.
بروشکی افزود: از سوی دیگر کمک، همراهی و مشارکت دیگر دستگاهها و نهادهای همسو نیز میتواند در این مسیر، تسهیلگرِ شرایط موجود و اهداف مورد نظر باشد.
وی ادامه داد: شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان از ابعاد جغرافیایی، اقلیمی، مرزی بودن، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شاخصهای مختلف به ویژه سواد و نرخ سوادآموزی تاثیرگذار است.
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 1019104
سیستان و بلوچستان - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم بهرهگیری از همه ظرفیتهای درونی و برون سازمانی با هدف شناسایی، جذب و هدایت بازماندگان از تحصیل تاکید کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا
نظر شما