تحولات لبنان و فلسطین

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 1019479

‌امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید ما به چالش‌ها فکر نمی‌کنیم و به اهدافی که داریم می‌اندیشیم. نگاه من به همه بازی‌ها یکسان است. یعنی همه تیم‌ها را در یک سطح از قدرت می‌بینم.

امیرقلعه‌نویی: هدف ما امتیازگیری است

به گزارش قدس آنلاین، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنان براین باوراست که تیم ملی باید با سیاست امتیازگیری در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شرکت کند.

-ابتدا از ساختار دفاعی تیم ملی شروع کنیم که بسیار خوب بوده و در ۳ بازی انتخابی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرده‌اید.

در چنین مسابقاتی که امتیازگیری اهمیت بسیاری دارد، یک تیم برای صعود نیاز به خط دفاعی منسجم دارد. نمی‌خواهم بگویم که کار دفاعی ما در همه دقایق بدون ایراد بوده؛ قطعاً ایرادات قابل رفعی هم وجود دارد، اما می‌خواهم از تک تک بازیکنان به خصوص بازیکنانی که وظایف دفاعی را به عهده دارند، تشکر کنم که در سه بازی ابتدای دروازه تیم ملی را بسته نگه داشتند. وقتی تیمی گل می‌خورد تا حدی شخصیت تیمی‌اش خدشه‌دار می‌شود. به‌خصوص اگر آن تیم بزرگ و جزو مدعیان فوتبال قاره باشد. ما نباید اجازه بدهیم رقبا به‌سادگی به دروازه ما برسند. برای شخصیت تیم ملی خوب نیست راحت گل بخورد و خدا را شکر تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

-اما در مقابل از عملکرد هجومی تیم با این همه ستاره که در خط آتش وجود دارد، انتقاد می‌شود. نظر شما چیست؟

همان طور که گفتید ما بازیکنان بزرگی در خط حمله تیم ملی داریم اما تفکر غالب در بازی‌های ابتدایی کسب امتیاز بوده و به نوعی سعی کردیم فوتبالی محکم و بدون ریسک را بازی کنیم تا به خواسته‌مان برسیم.

-یعنی تیم ملی قصد دارد فعلاً امتیاز جمع کند تا بعدها وقتی خیالش از صعود راحت شد، فوتبال بی‌محاباتری بازی کند؟

نه اینکه بخواهیم کم گل بزنیم. هدف ما کم گل زدن نیست، اما می‌توانم روی حرف شما صحه بگذارم که هدف ما امتیازگیری است و شکر خدا به آن رسیدیم. هرچند که بعد از بازی با ازبکستان اعلام کردم ما ۲ امتیاز در این کشور جا گذاشتیم و اگر داور خوب آن بازی یک پنالتی برای ما می‌گرفت اوضاع تغییر می‌کرد و الان ما ۹ امتیازی بودیم.

-فکرمی‌کنید تیم ملی در بازی با قطر با چالش مواجه خواهد شد؟

ما به چالش‌ها فکر نمی‌کنیم و به اهدافی که داریم می‌اندیشیم. نگاه من به همه بازی‌ها یکسان است. یعنی همه تیم‌ها را در یک سطح از قدرت می‌بینم. برای من فرقی نمی‌کند مقابل تیمی ضعیف قرار بگیریم یا آن تیم عنوان‌دار باشد. ما با قطر بارها بازی کردیم که آخرین بازی در جام ملت‌های آسیا بود. در آن بازی بد شانسی آوردیم. در این بازی به نوعی باید آن باخت را جبران کنیم. قطر تیم خوبی است وبازی قبل را هم برد و قطعاً برای بردن می‌آید. به هرحال این بازی باید در ایران برگزار می‌شد، اما به کشور امارات منتقل شد.

-البته درامارات هم میهمان نیستید وایرانی‌های زیادی به ورزشگاه خواهند آمد.

همان طور که گفتید در امارات ایرانی‌های زیادی به ورزشگاه خواهند آمد ضمن اینکه برای تیم ملی امارات هم مهم است که ما از قطر امتیاز بگیریم تا شانس آن‌ها نیز برای صعود به جام جهانی فوتبال افزایش یابد. فکر می‌کنم از لحاظ فضای رسانه‌ای همه چیز به سود ما باشد ضمن اینکه باید تأکید کنم تیمی که خواهان رسیدن به جام جهانی است نباید به این مسائل توجه کند، هرچند که دوست داشتیم بازی در ایران و مقابل چشم هواداران کشورمان برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.