تحولات لبنان و فلسطین

جیب‌هایش پر از گلوله بود که روبه‌روی شکارچیان ازبک‌ایستاد. او در ملتقای ملاقاتی ملتهب همچون شیر از حلقه‌های آتش عبور کرد تا نخستین اکرانش در تیم ملی با بسته شدن قلعه ایران همراه شود.

رجزخوانی به سبک علی نعمتی مدافع تیم ملی/ حبس اکرم عفیف با من!

به گزارش قدس آنلاین، پسر نیشابور در  بیست‌وهشت‌سالگی فصل تازه‌ای از اتفاقات را رقم‌زده و کلید اعتماد مربیان تیم ملی را در مشت خود پنهان کرده است. وقتی علی نعمتی لباس رزم را از گنجه بیرون آورده و تازه گرم شده است، عنابی‌ها گریز و گزیری جز فراموش کردن آرزوهای خود در سه شنبه معهود ندارند. این شما و این دیوار تسخیرناپذیر تیم ملی.

*فکر می‌کردیم از پرسپولیس به تیم ملی برسی، اما با تأخیر از فولاد رسیدی!

-بله در فولاد دیده شدم و در فهرست تیم ملی قرار گرفتم. این اتفاق بزرگی در زندگی ورزشی من است. پارسال در مقطعی با تصمیم اوسمار چند بازی برای پرسپولیس به میدان نرفتم و احتمالاً همین موضوع سبب شد به تیم ملی راه پیدا نکنم. شکر. هزارمرتبه شکر.

*بی گزافه امسال فوق‌العاده بودی. سیم خارداری خلاصه خودش!

- واقعیت این است با اعتماد آقا یحیی فصل خوبی را سپری می‌کنم و توانسته‌ام در زمان کوتاه بازدهی قابل توجهی داشته باشم. فولاد تیم گردن کلفتی است و با حضور یک مربی ششدانگ شخصیت قابل احترامی پیدا کرده و در بالای جدول قرار گرفته است. من هم به تناسب تیم خوب جلو آمدم.

*تصور می‌کردی نخستین کنکور ملی‌ات با نبرد نفسگیر برابر ازبک‌ها توأم شود؟

-قسمت این بود. من باید در این بازی مهم پاسخ اعتماد کادرفنی را می‌دادم و در شکل‌گیری چهارمین کلین شیت تیم ملی سهیم می‌شدم. به لطف یزدان و باوجود حساسیت این دیدار توانستم مطالبات آقای قلعه نویی را در ورزشگاه بنیادکار محقق کنم و راه‌های نفوذ را به روی مهاجمان خطرناک میزبان ببندم.

*نقش‌آفرینی در کنار شجاع خلیل‌زاده سخت بود؟

-به هیچ وجه. ساختار دفاعی تیم ملی با وجود شجاع که مدافع باهوش و باتجربه‌ای است، قدرت و قوت گرفته. ما 90 دقیقه با همکاری بینابین پیش رفتیم و روزنه‌ها را بستیم تا دروازه ایران بسته بماند.

* تیم ملی پس از اخراج حردانی محافظه کارتر از قبل ظاهر شد. قبول داری؟

-وقتی 10 نفره شدیم راهی جز احتیاط بیشتر نداشتیم و عقب نشینی کاملاً منطقی بود. شما دیدید تا سوت آخر شون ایوانز تمرکز لازم را داشتیم و تلاش کردیم بالانس بازی به‌هم نخورد. تغییر وضعیت در هر تیم بر اساس شرایط ایجاد شده و با تصمیم کادرفنی صورت می‌گیرد.

*آقای قلعه نویی پس از بازی گفته حق علی نعمتی این بود که زودتر در سازمان دفاعی تیم ملی جای بگیرد.

-از اعتماد ویژه‌امیرخان سپاسگزارم و شادمانم که توانستم وظایف محوله را به شکلی انجام دهم که مورد رضایت کادرفنی واقع شود. قول می‌دهم اگر باز هم در ترکیب باشم با کوشش دوچندان شرمنده ملت ایران نشوم.

*برای رویارویی با قطر آماده‌اید؟

-ما پس از بازی با ازبکستان ریکاوری مناسبی کردیم و تمرین سبکی را در تاشکند پشت سر گذاشتیم و حالا در امارات تمام حواس خود را معطوف به پیکار سه شنبه کردیم. البته قطر راحت الحلقوم نیست و در برابر ما دست و پا بسته نخواهد بود. آن‌ها با مغلوب کردن قرقیزستان‌امیدوار شدند.

*با این اوصاف فکر می‌کنی عصر سه شنبه چه اتفاقی بیفتد؟

-دست در دست هم برای کسب همه امتیازات بازی در زمین حاضر خواهیم شد و با خنثی کردن نقشه‌های هجومی آن‌ها، راه را برای یورش ارتش تیم ملی هموار خواهیم کرد. شما دعا کنید.

*پس‌امیدوار باشیم اکرم عفیف را کنترل می‌کنی؟

-مهار و حبس عفیف و معز علی با من. اگر باشم اجازه نخواهم داد در محوطه جریمه ایران خودی نشان بدهند. ما اینجاییم برای یک کلین شیت دیگر.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.