تحولات لبنان و فلسطین

نماینده گرگان و آق­قلا در مجلس: استفاده از سامانه خودنویس باعث می­شود بستری برای افزایش کیفیت خدمات مشاورین املاک به وجود بیاید. سامانه مورد بحث به عنوان یک رقیب برای بنگاه ­های املاک عمل می­کند و می تواند به بهبود روندها کمک کند.

سامانه خودنویس راهکاری برای کاهش هزینه­‌های مردم و مقابله با سوداگری است

سامانه خودنویس مزیت­ های زیادی برای کشور دارد. این سامانه به عنوان رقیبی برای مشاورین املاک عمل می ­کند و به ارتقای کیفیت خدمات آن­ها منجر می­شود. تا قبل از راه ­اندازی سامانه خودنویس مشاورین املاک بدون هیچ رقیبی به فعالیت می­ پرداختند و گاهاً مبالغی را به صورت ناحق از مردم طلب می­ کردند.

در حال حاضر، بستری تحت عنوان سامانه خودنویس فراهم شده است و افراد می­توانند بدون نیاز به مشاورین املاک در این سامانه به تنظیم قراردادهایشان بپردازند. تنظیم قرارداد در این بستر به صورت رایگان است و این امر به کاهش هزینه ­های مردم در حوزه مسکن منجر می­ شود.

مردم نباید نسبت به سندیت این قراردادها نگرانی­ای داشته باشند. از آنجائیکه سامانه خودنویس با پشتوانه مصوبه مجلس راه­اندازی شده است، قراردادهایی که در این چارچوب تنظیم می­شوند، وجاهت قانونی دارند و حتی در دادگاه­ها قابل استناد هستند.

استفاده از سامانه خودنویس به نفع افرادی که به دنبال سوداگری و سودجویی در حوزه مسکن بودند، نیست. در عوض منافع مردم را تأمین می­کند و رضایت حداکثری آن­ها را به دنبال داشته است. سامانه مورد بحث سازوکار ساده­ای دارد و به همین دلیل افراد به راحتی می­توانند به تنظیم قراردادهایشان در این بستر بپردازند.

شاهد نوعی مقاومت از سوی مشاورین املاک در برابر سامانه خودنویس هستیم. منطق حکم می­ کند دولت در مقابل این مقاومت­ ها بایستد و گسترش سامانه خودنویس را به عنوان یک را به عنوان یک تصمیم راهبردی در حوزه مسکن پیش ببرد.

امان­زاده نماینده مردم گرگان در مجلس در گفت و گو با  قدس در خصوص استفاده از سامانه خودنویس به عنوان بستری برای تنظیم قراردادهای حوزه مسکن توسط خود افراد و بدون نیاز به پرداخت هزینه تصریح کرد: این ایده خوبی است که افراد خودشان بتوانند در سامانه فعالیت کنند و قراردادهایشان را تنظیم کنند. استفاده از روندهای دیگر مانند مشاورین املاک نیازمند صرف هزینه است و استفاده از سامانه این مشکل را حل می­کند.

وی ادامه داد: موضوع وقت­ گیر بودن نیز از دیگر مشکلاتی است که روندهای قدیمی دارد. استفاده از سامانه ­ها می ­تواند به امور سرعت ببخشد و در وقت افراد نیز صرفه ­جویی می­شود. با توجه به این مسائل، استفاده از سامانه ­ها می ­تواند کمک­کننده باشد. این که افراد بتوانند بدون واسطه کارهایشان را در حوزه مسکن پیش ببرند و نیاز به واسطه نداشته باشند، از اهمیت زیادی برخوردار است و از شدت مشکلات کم می­کند.

امان­زاده گفت: استفاده از سامانه خودنویس باعث می­شود بستری برای افزایش کیفیت خدمات مشاورین املاک به وجود بیاید. سامانه مورد بحث به عنوان یک رقیب برای بنگاه­های املاک عمل می­کند و می­تواند به بهبود روندها کمک کند. همچنین هزینه مردم برای عقد قرارداد رایگان خواهد شد و در نهایت نیز با سوداگری در بخش مسکن مقابله خواهد شد.

امان­زاده در خصوص لزوم گسترش استفاده از سامانه خودنویس و عقب­ نشینی نکردن دولت در برابر مقاومت­های مشاورین املاک خاطرنشان کرد: از نظر بنده، دولت و مجلس باید در طرف مردم بایستند و منافع مردم را پیش ببرند. هر طرحی که منفعتی برای مردم دارد، دولت باید آن را پیش ببرد. دولت باید تا جایی که می­تواند با سوداگری ­ها و سودجویی­ ها مقابله کند و اغماضی در این زمینه نداشته باشد و سامانه خودنویس تماما به نفع مردم و به ضرر انحصارگران است. استفاده از سامانه­ های نوین مانند سامانه خودنویس در کنار پیشبرد طرح­های ساخت مسکن ملی می­ تواند کمک ­کننده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.