تحولات لبنان و فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان که به بغداد سفر کرده پس از دیدار و رایزنی با همتای عراقی خود در نشست خبری مشترک با وی بر ضرورت توجه جامعه جهانی به موضوع آوارگان و کمک رسانی به مردم غزه و لبنان تأکید کرد.

هم برای جنگ آماده‌ایم هم برای صلح

به گزارش قدس آنلاین، عباس عراقچی گفت منطقه ما با چالش‌های بسیار خطرناکی روبروست و در حقیقت در وضعیت هشدار به سر می برد و این اقتضا می‌کند ما با دوستانمان در منطقه بویژه عراق  رایزنی داشته باشیم.

وی افزود ما همواره در باره مسائل دوجانبه منطقه و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر داریم کما اینکه آقای دکتر پزشکیان اخیرا به عراق آمدند و به شهرهای مختلف رفتند. سفر من اما بطور مشخص برای رایزنی در مورد مسائل ویژه و خطرناک منطقه ما و خلیج فارس انجام شده و گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: من از مواضع دولت و ملت و مرجعیت در عراق تشکر می‌کنم از جمله مواضعی که آقای فواد حسین مطرح کردند که بسیار حکیمانه بود.

وی احتمال بروز درگیری و بالارفتن تنش در منطقه را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: ریشه همه اینها در جنایات رژیم صهونیستی است که از غزه شروع شد و الآن به لبنان رسیده و احتمال اینکه به سایر کشورها سرایت و منطقه را درگیر جنگ کند وجود دارد.

عراقچی تأکید کرد: باید با تهاجم‌های رژیم صهیونیست مقابله شده و حملات آن به مردم غزه و لبنان متوقف شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایر ان خواهان افزایش تنش درگیری و جنگ نیست اگر چه برای هر وضعیتی آمادگی دارد. ما برای جنگ آماده‌ایم و برای صلح هم آماده‌ایم و این موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران است.

ما تصمیمی گرفتم در این زمینه همکاری و اقدامات هماهنگ داشته باشم تا جلوی تشدید جنگ در منطقه را بگیریم و برای صلح و آرامش تلاش کنیم.

وی اضهار داشت:موضوع آوارگان مسئله مهمی است و جامعه جهانی کمتر توجه کرده به این موضوع که به اندازه ای که مردم در غزه آواره شده اند حتی بیشتر در لبنان مردم آواره شده اند و رژیم صهیونیستی با حملات خود امکان کمک رسانی را به حداقل رسانده است.

وی افزود: ما به کمک رسانی خودمان به مردم لبنان و آورارگانی کهر در سوریه هستند از هر مسیر ممکن ادامه می‌دهیم و از دولت و مردم عراق بخاطر پذیرایی بخشی از این آورارگان و استقبال و مساعدت به آنها تشکر می کنیم جمهوری اسلامی ایران 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: من بسیار خوشحال شدم که موضع صریح وزیر خارجه و دولت عراق را شنیدم که انها اجازه نخواهند داد از فضای این کشور سواستفاده شده و علیه ایران اقدام و تهاجمی صورت گیرد. این همان موضوع دوستانهو برادرانه ایست که از دولت و ملت عراق انتظار داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.