تحولات لبنان و فلسطین

یکصدوهشتمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع «سواد خواندن» ۴ (درک متن و لذت خواندن) اختصاص دارد.

نشست «درک متن و لذت خواندن» در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با حضور مهدی دستجردی‌کاظمی گفتاردرمانگر و زبان‌شناس و محمد دادرس متخصص فلسفه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

درک معنا و مفهومِ یک متن ابعاد گسترده‌ای دارد و علاوه بر درک کلمه، درک جمله و درک کلیت متن، توانایی استنباط و استنتاج از آن متن را نیز در بر می‌گیرد.

در این میان مشکلات خوانداری که مانع از درک یک متن می‌شود و مهارت‌های کلیدی موثر بر درک خواندن چیست؟ چگونه می‌توان توانایی درک مطلب را در کودکان تقویت کرد؟ برای خواندن، اهداف مختلفی بر شمرده‌اند، از جمله خواندن برای لذت بردن، خواندن برای سرگرم شدن و خواندن برای آموختن. آیا رابطه‌ی متقابلی بین درک خواندن و لذت خواندن وجود دارد و این دو بر هم‌ موثرند؟ در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های سواد خواندن به این مسائل مهم پرداخته خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می­توانند در اسکای‌روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند یا این نشست را از طریق کانال کانون پرورش فکری در نرم‌افزار شاد به نشانی  https://shad.ir/kpf_live  به صورت برخط دنبال کنند.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون واقع شده است.

نشست «درک متن و لذت خواندن» در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.