تحولات لبنان و فلسطین

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از دولت خواست برای دادن بنزین به هر کارت ملی لایحه ای به مجلس ارائه دهد. دولت باید در لایحه بودجه ۱۴۰۴ بحث دادن بنزین به هر کارت ملی را بیاورد و قطعا در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز با موافقت نمایندگان روبرو می شود.

لایحه بودجه ۱۴۰۴ دولت با بنزین به نفر به مجلس می‌آید؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد دادن بنزین به نفر، گفت: بارها طرح دادن بنزین به هر کارت ملی در مجلس مطرح شده است ولی به جمع بندی نرسیده است و باید دولت کار کارشناسی کند و لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه دهد اگر دولت لایحه بیاورد نتیجه بخش است.

وی اظهار کرد: در واقع دولت باید در لایحه بودجه ۱۴۰۴ بحث دادن بنزین به هر کارت ملی را بیاورد و قطعا در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز با موافقت نمایندگان روبرو می شود. زیرا مسئله بنزین به نفر مصداق عدالت است و مشکل مصرف غیربهینه بنزین و قاچاق را نیز حل خواهد کرد.

حاجی دلیگانی تاکید کرد:  اینکه به هر کارت ملی سهیمه بنزین دهیم  به سمت عدالت اجتماعی حرکت کرده ایم. بخشی از جامعه شاید ۴۵درصد جامعه موتور و خودرو ندارند  و از این یارانه سوخت استفاده نمی کنند و این تبعیض است که عده ای به علت تمکن مالی از یارانه سوخت استفاده کنند اما تعدادی از مردم به دلیل عدم تمکن مالی از این یارانه استفاده نکنند در صورتی که اصولا یارانه در جامعه به کسانی داده می شود که سطح مالی و  اقتصادی شان بالا برود.

وی خاطر نشان کرد: با ارائه یارانه بنزین به همه افراد جامعه عدالت اجتماعی محقق می شود و ضریب جینی ما نیز بهبود خواهد یافت. دولت با راه انداختن سامانه به هر کارت ملی بنزین می دهد و مردم از طریق همین سامانه نیز بنزین مازاد خود را به فروش می رساندند. از این طریق کسانی که بنزین مازاد می خواهند با قیمت بالاتر بنزین مورد نیاز را می خرند و این نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.