تحولات لبنان و فلسطین

یک مقام سازمان ملل درباره وضعیت آوارگان لبنانی و اعلام بیش از ۲۵ درصد خاک این کشور به عنوان منطقه جنگی، ابراز نگرانی‌کرد.

هشدار مقام سازمان ملل درباره وضعیت نگران‌کننده بیش از یک میلیون آواره لبنانی

«رما جاموس ایمسیس» مدیر امور غرب آسیای آژانس پناهندگان سازمان ملل طی یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد: ارتش اسرائیل خواستار تخلیه بیش از ۲۵ درصد خاک لبنان شده است.

وی با اشاره دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه ۲۰ روستای دیگر در جنوب لبنان در روز دوشنبه، اعلام کرد بیش از یک میلیون نفر در این کشور پنج میلیون نفری آواره شده اند.

این مقام سازمان ملل، وضعیت آوارگان لبنانی را نامناسب دانست و گفت: خانواده ها بدون اینکه فرصت برداشتن وسایل ضروری را داشته باشند از مناطق جنگی فرار کرده اند و اکنون، جایی برای خوابیدن در شب را ندارند.

ایمسیس، نیازهای ضروری آوارگان لبنانی را گسترده دانست و این نیازها را باتوجه به افزایش روزانه آوارگان، «فزاینده» اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.