تحولات لبنان و فلسطین

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: روند پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس غیردولتی با هدف تجهیز هنرستان‌ها در حال انجام است.

محمود زاده خبر داد؛ ۲.۴  همت اعتبار برای توسعه مدارس غیردولتی

احمد محمود زاده در نشست تخصصی اعطای تسهیلات برای اشتغال زایی و کار آفرینی برای حمایت از مؤسسان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و مدارس غیر دولت گفت: امیدواریم با حمایت‌های مؤثر مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ۶۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته‌های هنرستانی و آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای اشتغال به تحصیل یابند و برای تحقق این هدف مهم باید در راستای توسعه، تجهیز و احداث هنرستان‌ها گام برداشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با تبیین نقش حمایتی این سازمان از مؤسسان هنرستان‌های غیردولتی، افزود: از مجموعه‌ها و نهادهایی که آمادگی مشارکت و توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای را داشته باشند، حمایت می‌کنیم تا مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) محقق شود.

محمودزاده توجه به استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را یاد آور شد و گفت: دانش آموزان امروز با مفاهیم جدیدی از تکنولوژی و توسعه مهارتی مواجه هستند که متولیان امر را به این ضرورت آگاه می‌سازد تا با ایجاد فرصت‌های مهارتی، نسل جوان را با علوم و فناوری‌های تخصصی و مهارت‌های نوین آشنا سازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای توسعه هنرستان‌ها، خاطر نشان کرد: این سازمان در سال تحصیلی گذشته با تخصیص تسهیلات بانکی قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال به مدارس غیردولتی پرداخت نموده است.

وی افزایش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه، تجهیز مدارس غیردولتی با اولویت بخشی به تجهیز هنرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: روند پرداخت تسهیلات و تکمیل فرایند در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.