تحولات لبنان و فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت: موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول مسلمانان، بلکه موضوع اول تمام جهان است و از ابتدا سرفصل مکتب امام بوده است.

قالیباف در اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت»:سران رژیم صهیونیستی یک شب خواب راحت در تل آویو ندارند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت که عصر امروز، پنجشنبه ۲۶ مهر ماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز مبارزه با اسرائیل از مرزهای ایران فراتر رفته است، گفت: امروز موضوع فلسطین نه تنها در جهان اسلام بلکه در همه دنیا مهم شده است چنانچه دانشجویان آمریکایی و دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله استرالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس همه در حمایت از مردم فلسطین برخواسته‌اند که این اتفاق نشات گرفته از مکتب امام راحل است.
قالیباف در ادامه با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) برای مبارزه با اسرائیل براساس عقلانیت، عدالت و معنویت تعریف شده است، اظهار کرد: این مبارزه برای تحقق عدالت و با رویکرد معنوی دنبال می‌شود و رهبر معظم انقلاب در ادامه کلام امام راحل شرط بعدی را متوازن بودن این سه اصل می‌دانند و ما امروز بر همین اساس گام بر می‌داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نفس مبارزه با اسرائیل و ظلم در مکتب امام خمینی(ره) اصالت دارد. موضوع مبارزه با اسرائیل از ابتدا همپای نهضت اسلامی بوده و اگر امام (ره)با رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد،به این دلیل بود که آن‌ها دلبسته و وابسته رژیم صهیونیستی بودند.
 

رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم

وی در ادامه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مبارزه وجودی و ماهوی دانست و افزود: اگر رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم به این خاطر است که آن را به‌صورت وجودی و ماهیتی قبول نداریم و این مبنای نگاه مبارزه ما با آن‌ها است. ما امروز با آمریکای جنایتکار نیز مبارزه می‌کنیم، مبارزه‌ای که ماهیت ماهوی داشته و به خاطر خوی و اخلاق آنها است.
قالیباف با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که آمریکا رژیم صهیونیستی را ساخته است، گفت: یکی از مقام‌های رده بالای آمریکایی پس از نخستین باری که بعد از وقوع عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر وارد فرودگاه اسرائیل شد گفت: «اگر امروز اسرائیل نبود ما این رژیم را به وجود می‌آوردیم» و اینجاست که اوج جنایات آن‌ها نشان داده می‌شود. 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه چهره بی‌نقاب نظام سلطه، همان رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، ادامه داد: صهیونیست‌ها چنان نسل‌کشی به راه انداخته‌اند و خطوط قرمز را گذرانده‌اند که حتی در حیوانات هم آن خوی را نمی‌بینید. 
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به زنان و کودکان و نوزادان در دستگاه و در بیمارستان نیز رحم نمی‌کنند.

مبارزه متوقف شدنی نیست

وی با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیداری که با گروه‌های مختلف مسلمان،غیرمسلمان، اهل تسنن و اهل تشییع داشت عنوان کرد: قطعاً شهادت سیدحسن نصرالله اندوه بزرگی برای جبهه مقاومت است و بسیاری از چهره‌هایی که در این ایام به شهادت رسیدند انصافاً سرمایه‌های بزرگی برای نهضت اسلامی و امت اسلامی به شمار می‌آمدند، اما اگر این فرماندهان در میان ما نیستند، قطعاً مبارزه متوقف شدنی نیست و پیش خواهد رفت.
قالیباف یادآور شد: بعد از شهادت سید حسن نصرالله دیدید که ساختار حزب الله و مقاومت با قدرت کار خود را پیش برد و حیفا و تل آویو بیش از پیش تحت تأثیر آتش آن‌ها قرار گرفت. 
وی تاکید کرد: همین بس که از رجزخوانی‌های نتانیاهو طی یک سال گذشته و هنوز نتوانسته است اسرای خود را آزاد کند بلکه هر روز تحت موشک‌باران حماس قرار می‌گیرد.
 

نیروهای جبهه مقاومت لبنان پیروز میدان هستند

قالیباف با اشاره به فرازی از قرآن‌کریم در این خصوص ابراز داشت: معامله با خدا، بهشت برین را نصیب انسان می‌کند. وقتی جان و مال خود را در راه مجاهدت از اسلام بگذاریم و از همه زندگی خود بگذریم دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 
وی تاکید کرد: شهدای ما اینگونه با اقتدار و با عزت به شهادت رسیدند و خداوند نیز صرفاً اجر را در آخرت نمی‌دهد، بلکه در دنیا هم می‌دهد و این وعده الهی است که مسلمانان پیروز و موفق می‌شوند.
 

تلاش برای حل مشکلات کشور از اولویت‌های ماست

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز ما مکلف هستیم برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیز اهتمام داشته و گام برداریم، گفت: امروز عرصه اقتصادی نیز به اندازه جبهه نظامی مهم است و انسجام اجتماعی، یکپارچگی و تلاش و وحدت داخل کشور برای حل مشکلات کشور به معنای رسیدگی به محرومین از اولویت‌های ما است که ذره‌ای نباید از آن غافل شویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما مسئولان با همت جوانان عزیز نخبه و خلاق باید بتوانیم از ظرفیت‌های خوب کشور استفاده کرده و برنامه هفتم که میثاق ملی همه مردم و مسئولان است را عملیاتی کنیم که باعث گره‌گشایی در مشکلات کشور شود.
رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه خانم دکتر زهرا مصطفوی، صبیه حضرت امام (ره) پیش از اینکه ایشان را پدر خود بداند، ولیّ خود دانست و در این راه قدم برداشت، یادآور شد: جمعیت فلسطین ربع قرن است که به همت این بانوی مقاوم و فرزند امام راحل حمایت شد و به درستی در مسیر ولایت فقیه و انقلاب پیش رفت.
قالیباف بیان کرد: من این توفیق را داشتم که با این جمعیت همکاری داشته باشم و دیدم که این بانوی بزرگوار مداوم و پیوسته کار را ادامه دادند و امروز همان حرکت‌های تربیتی، فرهنگی و بخش‌های مختلف دست به دست یکدیگر داده و شرایط امروز را برای ما فراهم کرده است.
 وی در ادامه با اشاره به کلام امام (ره) که در اوج روزهای سخت مبارزه با صدام فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، گفت: امروز دیدیم که نه تنها این جبهه در آن زمان آسیبی ندید و بعد از یک جنگ طولانی حتی یک وجب از ایران عزیز ما گرفته نشد بلکه امروز جبهه مقاومت و امت اسلامی مقابل چنین جرثومه فسادی(رژیم صهیونیستی) ۱۴۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر می‌جنگد تا جایی که سران این رژیم یک شب، خواب راحت در مرکز حکومت خود در تل آویو ندارند.
 

ضرورت پاسداری از فرهنگ مقاومت 
امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم گفت: فرهنگ مقاومت، فرهنگ «ما می‌توانیم است» که باید از آن پاسداری شود.آیت‌الله سید احمد خاتمی،افزود: امروز مقاومت واژه‌ای مقدس، عزت‌آفرین، دشمن‌سوز و دشمن‌شکن است.
وی ابراز کرد: عزت و عظمتی که مقاومت در این ایام پیدا کرده است در طول انقلاب ما نیز بوده ولی مقاومتی که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم، کم نظیر است.


خاورمیانه‌ای با محوریت مقاومت شکل گرفته است

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا گفته بود ما به دنبال خاورمیانه جدیدی هستیم که لبنان، عراق و سوریه را در مشت خود داشته باشیم، اما به کوری چشم آنان خاورمیانه‌ای با محوریت مقاومت شکل گرفته است که از یک طرف یمن، تل آویو را با موشک بالستیک و از سوی دیگر رزمندگان و حزب‌الله لبنان حیفا را با موشک هدف قرار داده‌اند و از سویی دیگر کشور عراق اسرائیل را می‌زند.
به گفته وی، جبهه مقاومت شکل گرفته و این شجره طیبه میوه خواهد داد، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «اسرائیل 25 سال آینده خود را نخواهد دید»، امروز مقدمات آن فراهم شده است. به‌گونه‌ای که ارتش اسرائیل خالی از سرباز شده، بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند و مهاجرت معکوس آغاز شده و شهرک‌نشینان آواره شده‌اند، رژیم صهیونیستی بیچاره شده و به فضل خدا بیچاره‌تر هم خواهد شد.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: 200 موشک طی چند دقیقه به مناطق مهم و استراتژیک تل آویو شلیک شده است و اگر رژیم بخواهد پاسخی بدهد با عملیات وعده صادق 3 تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.
وی ادامه داد: جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی شکل گرفته است، همانطور که امام راحل(ره) فرمودند: «انقلاب‌مان را به جهان صادر می‌کنیم» ما شاهد هستیم که انقلاب در یمن، عراق و سوریه صادر شده و همه جا سخن از اسلام است. 
امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه قرآن کریم 4 واژه «جهاد»، «ثبات و ایستادگی»، «صبر» و «استقامت» را برای مقاومت به کار برده است، گفت: جهاد یعنی تلاش در راه خدا، تلاش گاهی نظامی است همچون مجاهدت مردم لبنان، غزه، جنگ تحمیلی و گاهی نیز جهاد تبیین و روشنگری است که روشنگری بایسته جهاد تبیین است. 
وی با اشاره به اینکه در قرآن به این مهم تاکید شده است که وقتی با دشمن مواجه می‌شوید باید مثل کوه مقاوم باشید، ادامه داد: اگر مسئولان جامعه اسلامی مقاوم باشند و  قهرمانانه مقابل دشمن ایستادگی کنند، مردم نیز پای آنان می‌ایستند. 
 

معامله مجاهدان مقاومت با خداوند

امام جمعه تهران، ستون فقرات مقاومت را معامله با خدا عنوان کرد و افزود: در مقابل جانمان دو مشتری وجود دارد یکی شیطان که ارزان می‌خرد و تباه می‌کند و مشتری دیگر خداست. شهیدان سید حسن نصرالله، نیلفروشان و صدها شهید دیگر با خدا معامله کردند و خدا آنان را گران خرید و بهشت را به عنوان پاداش به آنان اعطا می‌کند. 
وی خاطر نشان کرد: دو نگاه به زندگی وجود دارد، یک نگاه زندگی حیوانی است که به تعبیر قرآن مربوط به کسانی می‌شود که آرمانی ندارند، اما زندگی واقعی زندگی است که با خدا رقم بخورد، زندگی با خدا یک جلوه‌اش شهادت است و شهادت یک انتخاب است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مراقب جنگ روانی باشید. این نوع جنگ، سخت‌تر از جنگ رویارویی با دشمن است. جنگ روانی دروغ‌ها و شایعات است که نباید به آن دامن زد.
 

محور مقاومت، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج)

یکی از علمای برجسته شیعه کشور بحرین نیز گفت: بر این باور هستیم که محور مقاومت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌الله الاعظم حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.
شیخ دقاق در اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» تصریح کرد: در این بارگاه منور، از مجاهدانی همچون رهبر بزرگ شهید مقاومت سید حسن نصرالله از ثمره‌ها و نتایج طوفان الاقصی سخن می‌گویم که به آیه قرآن کریم عمل کردند، با خداوند عهد بستند و بر عهد خود پایدار ماندند  و در این راه به شهادت رسیدند. 
وی در ادامه به ثمرات عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی این عملیات این بود که نظم جهانی که امریکا و انگلیس خواستار آن هستند و می‌خواهند اسرائیل را حفظ کنند تا بر دنیا و منطقه حکومت کنند را بر هم زد. نتیجه دیگر، این بود که مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین که رفته رفته داشت به فراموشی سپرده می‌شد همچنان مسئله اول جهان اسلام شد.
این عالم برجسته در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر نتایج این عملیات می‌توان به توقف و شکست پروژه عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد. این عملیات نشان داد مقاومت یک سازمان مقدس است که حتی با شهادت سرداران و بزرگان آن خللی در مقاومت بروز نمی‌کند و این پیکره مستحکم همچنان ایستاده و به پیش می‌رود.
وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند به این تصور که کار حماس تمام شد، اما این سازمان جهادی همچنان در میدان مبارزه می‌کند و دیگر سازمان‌ها نیز استوار و قائم به مقاومت هستند و همچنین طوفان‌الاقصی موجب تقسیم عالم به دو محور خیر (مقاومت) و شر (رژیم صهیونیستی و آمریکا و حامیان آن ها) شده است. 
 

نتایج و ثمره‌ نظامی محور مقاومت

نماینده مردم در مجلس کشور عراق و از جانبازان جریان مقاومت در کشور سوریه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مضمون آیه‌ای از قرآن کریم، در خصوص مجاهدت و شهادت، گفت: در قرآن کریم آمده است: «با کفار بجنگید و آنان را بکشید خداوند با دست شما آنان را عذاب می‌دهد». امیرالمومنین علی(ع) نیز فرمودند: «شهادت دری از درهای بهشت است که خداوند برای دوستان خاص خودش باز می‌کند و دژ محکم خداوند است».
شیخ الخزعلی، ادامه داد: امروز محور مقاومت به رهبری و سکانداری مقام معظم رهبری، پرچم مقاومت را در ایران، عراق سوریه، یمن و غزه و لبنان برافراشته و لباس عزت را زیر سایه جهاد بر تن کرده است. 
وی به برخی از نتایج و ثمره‌های نظامی که محور مقاومت به آن دست یافته اشاره کرد و افزود: از 70 سال گذشته و از زمانی که سرزمین فلسطین، اشغال شد و همچنین از آغاز اشغال سرزمین لبنان، چیزی به نام مقاومت وجود نداشت ما کشته می‌شدیم، زنان و سرزمین ما به اسارت گرفته می‌شد، اما با حرکت انقلابی امام راحل(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، امروز در بهترین حالت در میدان ایستاده‌ایم.
نماینده مردم در پارلمان عراق ادامه داد: از آغاز جنگ در غزه که از آن بیش از یک سال می‌گذرد، رژیم اشغالگر اسرائیل، از اینکه ذره‌ای از تصویر پیروزی و فتح را در میدان برای خودش ایجاد کند عاجر است. کشته‌ها و زخمی‌های آنان بیش از10 هزار نفر است، بسیاری از تجهیزات آنان مثل تانک‌های مرکاوا منفجر و از کار افتاده و خسارت‌های بزرگی وارد شده است. 
وی بیان کرد: اما به برکت مجاهدت مجاهدین در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی، هزاران صهیونیست آواره و مجبور به ترک منازل خود شدند.
شیخ الخزعلی، ادامه داد: ما در این مکان مقدس و در کنار مضجع شریف در امنیت و آرامش هستیم اما بیش از 3 میلیون صهیونیست در پناهگاه‌های خود پناه گرفتند و هر هفته بیش از 2 هزار نفر از صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی فرار می‌کنند و مهاجرت معکوس دارند و در جنوب لبنان حتی نتوانستند یک قدم پیشروی کنند.
وی اضافه کرد: تمام مدخل‌های هوایی و دریایی رژیم اسرائیل از کار افتاده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به واسطه این جنگ از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند و سرمایه‌گذاری از این سرزمین متوقف شده است. به اعلام خود رژیم صهیونیستی، بیش از 20 هزار نفر در بیمارستان‌ها تحت معالجه هستند و نظام آموزشی آنان متوقف و بهعالم برجسته کشور بحرین:

محور مقاومت، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است
یکی از علمای برجسته شیعه کشور بحرین گفت: بر این باور هستیم که محور مقاومت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌الله الاعظم حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.
به گزارش آستان‌نیوز، شیخ دقاق در اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که امشب 26 مهر، با محوریت پاسداشت مقام شهدای راه قدس، علامه مجاهد شهید سیدحسن نصرالله، فرمانده شهید اسماعیل هنیه و تکریم خادم قدس سرکار خانم مصطفوی، در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در این بارگاه منور، از مجاهدانی همچون رهبر بزرگ شهید مقاومت سید حسن نصرالله از ثمره‌ها و نتایج طوفان الاقصی سخن می‌گویم که به آیه قرآن کریم عمل کردند، با خداوند عهد بستند و بر عهد خود پایدار ماندند  و در این راه به شهادت رسیدند. 
وی در ادامه به ثمرات عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی این عملیات این بود که نظم جهانی که امریکا و انگلیس خواستار آن هستند و می‌خواهند اسرائیل را حفظ کنند تا بر دنیا و منطقه حکومت کنند را بر هم زد. نتیجه دیگر، این بود که مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین که رفته رفته داشت به فراموشی سپرده می‌شد همچنان مسئله اول جهان اسلام شد.
این عالم برجسته در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر نتایج این عملیات می‌توان به توقف و شکست پروژه عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد. این عملیات نشان داد مقاومت یک سازمان مقدس است که حتی با شهادت سرداران و بزرگان آن خللی در مقاومت بروز نمی‌کند و این پیکره مستحکم همچنان ایستاده و به پیش می‌رود.
وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند به این تصور که کار حماس تمام شد، اما این سازمان جهادی همچنان در میدان مبارزه می‌کند و دیگر سازمان‌ها نیز استوار و قائم به مقاومت هستند و همچنین طوفان‌الاقصی موجب تقسیم عالم به دو محور خیر (مقاومت) و شر و (اشرار عالم) شده است. 
 

نتایج و ثمره‌ نظامی محور مقاومت
نماینده مردم در مجلس کشور عراق و از جانبازان جریان مقاومت در کشور سوریه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مضمون آیه‌ای از قرآن کریم، در خصوص مجاهدت و شهادت، گفت: در قرآن کریم آمده است: «با کفار بجنگید و آنان را بکشید خداوند با دست شما آنان را عذاب می‌دهد». امیرالمومنین علی(ع) نیز فرمودند: «شهادت دری از درهای بهشت است که خداوند برای دوستان خاص خودش باز می‌کند و دژ محکم خداوند است».
شیخ الخزعلی، ادامه داد: امروز محور مقاومت به رهبری و سکانداری مقام معظم رهبری، پرچم مقاومت را در ایران، عراق سوریه، یمن و غزه برافراشته و لباس عزت را زیر سایه جهاد بر تن کرده است. 
وی به برخی از نتایج و ثمره‌های نظامی که محور مقاومت به آن دست یافته اشاره کرد و افزود: از 70 سال گذشته و از زمانی که سرزمین فلسطین، اشغال شد و همچنین از آغاز اشغال سرزمین لبنان، چیزی به نام مقاومت وجود نداشت ما کشته می‌شدیم، زنان و سرزمین ما به اسارت گرفته می‌شد، اما با حرکت انقلابی امام راحل(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، امروز در بهترین حالت در میدان ایستاده‌ایم.
نماینده مردم در پارلمان عراق ادامه داد: از آغاز جنگ در غزه که از آن بیش از یک سال می‌گذرد، رژیم اشغالگر اسرائیل، از اینکه ذره‌ای از تصویر پیروزی و فتح را در میدان برای خودش ایجاد کند عاجر است. کشته‌ها و زخمی‌های آنان بیش از10 هزار نفر است، بسیاری از تجهیزات آنان مثل تانک‌های مرکاوا منفجر و از کار افتاده و خسارت‌های بزرگی وارد شده است. 
وی بیان کرد: اما به برکت مجاهدت مجاهدین در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی، هزاران صهیونیست آواره و مجبور به ترک منازل خود شدند.
شیخ الخزعلی، ادامه داد: ما در این مکان مقدس و در کنار مضجع شریف در امنیت و آرامش هستیم اما بیش از 3 میلیلون صهیونیست در پناهگاه‌های خود پناه گرفتند و هر هفته بیش از 2 هزار نفر از صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی فرار می‌کنند و مهاجرت معکوس دارند و در جنوب لبنان حتی نتوانستند یک قدم پیشروی کنند.
وی اضافه کرد: تمام مدخل‌های هوایی و دریایی رژیم اسرائیل از کار افتاده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به واسطه این جنگ از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند و سرمایه‌گذاری در این سرزمین متوقف شده است. به اعلام خود رژیم صهیونیستی، بیش از 20 هزار نفر در بیمارستان‌ها تحت معالجه هستند و نظام آموزشی آنان متوقف و به صورت بر خط انجام می‌شود.
نماینده مردم در مجلس کشور عراق، اظهار کرد: امروز از کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) این پیام را که همان جملات حضرت علی اکبر(ع) به محضر پدر بزرگوارشان است، صادر می‌کنیم که اگر ما بر حق هستیم از کشته شدن در راه خداوند نمی‌ترسیم.
وی ادامه داد: ما به آزادگان در عالم این پیام را صادر می‌کنیم که پرچم مقاومت برافراشته است و علیرغم تقدیم شهدا و جانبازان، در مقابل استکبار می ایستیم.
وی ادامه داد: ما به آزادگان در عالم این پیام را صادر می‌کنیم که پرچم مقاومت برافراشته است و علیرغم تقدیم شهدا و جانبازان، در مقابل استکبار ایستاده‌ایم و برگشتی نخواهیم داشت. ما بر این باوریم که ارواح مطهر شهدا حاضر و ناظر هستند و این پیروزی ما را می‌بینند.

شایان ذکر است، شعرخوانی سید حسین سیدی با محور مقاومت، مداحی سید مجید بنی فاطمه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و قرائت دعای پر فیض کمیل توسط حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر از دیگر برنامه‌های اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت بود.

در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای بخشی از پوش ضریح حضرت رضا(ع) به زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی (ره)، به پاس سال‌ها خدمت و مجاهدت در راه فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن، از این بانوی بزرگوار قدردانی به عمل آورد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.