تحولات لبنان و فلسطین

مسوول سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: ٢ هزار و ۴٠٠ ورزشی در سراسر کشور مزین به نام شهداست و نامگذاری برخی دیگر از فضاهای ورزشی همچنان ادامه دارد.

مسوول سازمان بسیج ورزشکاران کشور: ۲۴۰۰ مکان ورزشی در کشور مزین به نام شهدا است

 مهدی میرجلیلی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری در اصفهان افزود: گذاری سالن‌ها، مجموعه‌ها و به طور کلی ورزشگاه‌ها در کشور به نام شهدا با هدف شناسایی بیشتر این بزرگواران به مردم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: معرفی هرچه بیشتر جوانمردی، بزرگمردی، شجاعت و رشادت‌های شهدا به نسل جوان و دیگر ورزشکاران ضروری است.

مسوول بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی ورزشی با عنوان «جهادگران فاطمی» خاطرنشان کرد: فعالیت آنان بر پایه مسوولیت های اجتماعی جامعه ورزش، به ٢ بخش تخصصی و عمومی تقسیم بندی می‌شود که در حوزه تخصصی محوریت بر مباحث ورزشی به ویژه در مناطق محروم است.

میرجلیلی ادامه داد: این جهادگران با حضور در مناطق محروم، شماری از روستاها و نواحی کم برخوردار، آسیب های فیزیکی احتمالی ساکنان را بررسی می کنند و حرکت های اصلاحی و ‌مقوله های ضرورت فعالیت‌های بدنی ورزش را به مخاطبان آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: حضور ورزشکاران حتی برخی چهره های مشهور و فعالان این عرصه در روستاها سبب تشویق ساکنان و رونق بیشتر ورزش در بین جامعه روستایی می‌شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: جهادگران فاطمی در حوادث غیر مترقبه نیز به یاری هموطنان می‌شتابند برای مثال در حوادث غیرمترقبه و در همه گیری کووید-١٩ یاری رسان مردم بودند.

وی افزود: در بخش فعالیت های عمومی گروه های جهادی، توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه و گلریزان برای شادی زندانی جرایم غیر عمد نمونه ‌ای از اقدامات انجام گرفته است.

مسوول سازمان بسیج ورزشکاران کشور اظهار داشت: سال ١۴٠١ تاکنون با گلریزان و کمک جهادگران و تشکل ها ۴٠٠ زندانی جرائم غیر عمد در کشور آزاد شدند.

مسوول بسیج ورزشکاران استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی بعد از ظهر فردا جمعه در میدان نقش جهان این شهر برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم حدود ۶ هزار ورزشکار و جهادگر در این رویداد فرهنگی ورزشی شرکت کنند.

سرهنگ پاسدار وحید رجبی اظهار کرد: این استان یک هزار و ٢٠٠ شهید ورزشکار دارد که برای تهیه کتاب سرگذشت و خاطرات همه این بزرگواران برنامه ریزی و تاکنون با ۹۰۰ خانواده هایشان مصاحبه شده است.

وی ادامه داد: همزمان با رزمایش مورد اشاره، ١٢٠ محموله ورزشی برای مناطق محروم و کمتر برخوردار هر یک مزین به نام یک ورزشکار همت هیئت ورزش روستایی و عشایر و بازی‌های بومی محلی استان تهیه شده است.

به گفته مسئول بسیج ورزشکاران اصفهان در سال‌های اخیر٧٠ زندانی جرائم غیرعمد توسط ورزشکاران نیکوکار جهادگران آزادسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای ورزشکار و کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان آبان امسال برگزار خواهد شد و بر همین اساس در هر یک از شهرستان‌ها یادواره شهدای ورزشکار آن ناحیه برگزار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: همزمان با «هفته تربیت بدنی و ورزش» برنامه‌های متنوع همچون مسابقات کارکنان ادارات، پیاده روی عمومی و دیدار با خانواده معظم شهدا در نظر گرفته شده است.

سید مهدی صدری خاطرنشان کرد: ٨٠٠ مسابقه نیز در روزهای پیش رو با محوریت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.