تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد.

رئیس‌جمهور لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور را جدی بگیرد

احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود خطاب به جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از مبارزات جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد؛ از مسئولان کشور خواستار پاسخ های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: نسل جوان کشور آینده سازان این کشور هستند که به راحتی نباید با آینده آن ها بازی کرد پس اگر تصمیمات نهادهای حاکمیتی در شرایط عادلانه نباشد نه تنها آینده آن‌ها را خراب می کند که امید و اعتماد آنها به حاکمیت و نظام را خدشه دار خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: در شرایطی که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذار و تعیین‌کننده خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه خود را به جای قوه مقننه در قانون‌گذاری گذاشته است. این شورا خود را پاسخگوی هیچ مرجع عمومی نمی‌داند و با دخالت در قانونگذاری به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ ناامیدی و بی‌اعتمادی را به سطح جامعه به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو گسیل داشته است.

عظیمی راد ادامه داد: تصویب تاثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علیرغم اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، ورود به تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که سبب عدم ورود نسل جوان نخبه در مرز استیصال شده، محرومیت دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیرا محرومیت داوطلبان کارشناسی ارشد و احتمالا کنکور دکتری همه و همه باعث شده تا ورود غیرکارشناسانه این شورا را در مسائل غیرمرتبط با وظایف آنها شاهد باشیم لذا انتظار می رود رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اخیر با ایشان مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد؛ در این زمینه مدیریت قاطعانه ایشان را خواستاریم.

وی همچنین معلمان کشور را چشم و چراغ نمایندگان ملت خواند و گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد قول داد که وضعیت معلمان خرید خدمات را به قرارداد کار معین قطعی کند و وضعیت سایر وضعیت معلمان از جمله پیش دبستانی ها و نهضتی ها تکلیف شود. بر همین اساس طرحی تهیه کرده ام تا یک بار برای همیشه در نظام جمهوری اسلامی شاهد از بین رفتن این مشکلات برای معلمان باشیم.

این نماینده مجلس دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانست و افزود: دانشگاه خوب باعث سعادت جامعه و دانشگاه بد موجب شقاوت جامعه می شود. نسل نخبه، بصیر، متعهد و مدیر جامعه در دانشگاه پرورش می یابد. یکی از ارکان مهم در دانشگاه ها مدیران هستند لذا بدون تردید انتخاب مدیرانی انقلابی، بصیر، شجاع، تحول خواه و پایبند به ارزش های اسلامی لازمه تحول در دانشگاه ها است پس اگر بنا است دغدغه های رهبر انقلاب در زمینه تحقق دانشگاه های مسأله محور را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر بنا است آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دچار تغییر و تحول اساسی شود و دانشگاه ها در زمینه مهارت محوری و انسان سازی به عنوان یک کارخانه موفق در پرورش نیروهای جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و متخصص عمل کنند، یکی از ارکان اثرگذار مدیران و رؤسای دانشگاه ها هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: آقای سیمایی صراف وزیر علوم در جلسات کمیسیون آموزش قول دادند انتخاب روسای دانشگاه ها بر مبنای شاخص های اسلامی و نگاه مدیریت انقلابی صورت پذیرد که این موضوع هیچ تناقضی با شعار وفاق ندارد اما انتصابات این مدت سبب شده تا جو دانشگاه‌ها و مجموعه‌های انقلابی آزرده خاطر شود که برای رفع این مسأله به وزیر تذکر می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.